اهدا خون در بوشهر ۲۵درصد افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: شمار اهدای خون در این استان با رشد ۲۵درصدی در سه ماه نخست امسال به هشت هزار افزایش مورد یافت که ۹۵ درصد آنان آقایان هستند.

 علیرضا باستین مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ۱۰ هزار اهداکننده خون در استان بوشهر افزایش یافته است.

وی افزود: بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، تصادفات و بیماران مورد عمل جراحی قلب بیشترین مصرف کننده خون در استان بوشهر هستند.

باستین تصریح کرد: تمام خون مورد نیاز و فرآورده‌های خونی این مجموعه در استان بوشهر فراهم شده و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به وجود ۴۰۰ بیماری تالاسمی در استان بوشهر، تامین خون و فرآورده‌های خونی این افراد به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: بوشهر، کنگان، برازجان، گناوه و دیلم دارای پایگاه انتقال خون هستند و برای راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در جزیره خارگ اقدامات لازم انجام شده است.

باستین با اشاره به راه‌اندازی خون‌گیری سیار در استان بوشهر ادامه داد: چند سال خون‌گیری سیار استان بوشهر از رده خارج شده بود که اتوبوس ویژه خون‌گیری در استان با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی پارس تامین شده و با تجهیز آن فعالیت خود را به‌عنوان پایگاه سیار در شهرها و روستاهای فاقد پایگاه انتقال خون آغاز می‌کند.

وی با اشاره به تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی پایگاه سیار خون گیری استان بوشهر گفت: بیشترین نیاز در گروه‌های خونی منفی است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: با افزایش تجهیزات و اهداکنندگان، ذخیره خون در استان بوشهر در حد مطلوب و به ۱۰ روز رسیده است.

باستین با اشاره به فعالیت آزمایشگاه انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: قبل از دولت سیزدهم آزمایشگاه خون استان تعطیل بود که با پیگیری و تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال فعالیت آزمایشگاه‌های خون استان بوشهر آغاز بکار کرده و از دیگر استان‌ها بی‌نیاز شدیم.

وی با اشاره به تامین تجهیزات پیشرفته در اداره کل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: اکنون با ایجاد دستگاه‌های مجهز و خودکار گروه‌های فرعی خون در استان بوشهر انجام می‌شودو تشخیص بیماری‌ها زودتر انجام می شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد نمونه خون بند ناف در این استان ذخیره‌سازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.