معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: خدمات تشخیص اچ. آی. وی با مشارکت کارمندان، کارگران و دانشجویان شهرستان بوشهر ارتقاء می‌یابد.

دکتر علیرضا حاجیونی روز چهارشنبه به مناسبت کمپین اطلاع‌رسانی ایدز که از ۲۰ آبان ماه لغایت ۲۰ آذرماه است بیان کرد: ترس، انگ و تبعیض مرتبط با بیماری ایدز منجر به باور‌های غلط در خصوص این بیماری شده که خود یکی از موانع اصلی جهت دستیابی به هدف کنترل بیماری ایدز است.

وی شعار سال ۱۴۰۲ را " ارتقاء خدمات تشخیص اچ. آی. وی با مشارکت اجتماعی" عنوان کرد: واضح است وقتی افراد جامعه برای تشخیص بیماری اقدام نکنند و، چون بیماری تا سال‌ها بی علامت است بیماران تشخیص داده نمی‌شوند و افراد از ابتلای خود به اچ. آی. وی مطلع نخواهند شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بدون شک بزرگ‌ترین بلای جامعه بشری پس از جنگ جهانی دوم، همه‌گیری ایدزمی باشد، در حال حاضر بهترین روش مبارزه، پیشگیری از ابتلا به آن است، آگاهی دانشجویان، کارمندان و کارگران و درک آن‌ها از عوامل خطرزای بیماری می‌تواند موجب ارتقاء سلامتی و جلوگیری از اشاعه بیماری شود.

دکتر حاجیونی تصریح کرد: در حال حاضر دسترسی به آزمایش تشخیص اچ. آی. وی برای کلیه گروه‌ها فراهم شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری به آدرس بوشهر، خیابان سنگی، روبروی انتقال خون، کلینیک ملت، طبقه همکف و همچنین مراکز خدمات جامع سلامت به‌صورت رایگان مشاوره و تست تشخیص سریع اچ. آی. وی را انجام داده و به‌صورت کاملاً محرمانه جواب آن را دریافت دارند.

به‌منظور اطلاع‌رسانی مناسب و آموزش بیماری اچ. آی. وی نزد دانشجویان، کارمندان و کارگران، جلسه‌ای با همین عنوان با حضور داوطلبین متخصص سازمان‌های غیردولتی و دانشگاه‌ها در مرکز بهداشت شهرستان بوشهر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.