رئیس بنیاد شهید کازرون گفت: با توجه به نزدیک شدن به مراحل پایانی تکمیل و زمان آبگیری سد نرگسی در آینده، مقبره شهید جواد رضایی در کازرون به مکان دیگری انتقال داده می‌شود.

مهدی مزارعی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به مراحل پایانی تکمیل و زمان آبگیری سد نرگسی در آینده، ۲ روستای شیب تنگ و گودگاه بخش جره و بالاده کازرون در حوزه آبگیری سد نرگسی قرار دارند به همین جهت، بنا داریم مقبره این شهید والامقام را که هم اکنون در گلزار شهدا روستای گودگاه با آبگیری سد به زیر آب فرو خواهد رفت با حفظ منزلت این شهید گرانقدر به مکان دیگری انتقال دهیم. 

او افزود: به همین منظور جهت حفظ شان و کرامت این شهید عزیز، طی جلسات متعدد و گرفتن مجوز‌های لازم، همچنین هماهنگی‌های صورت گرفته با خانواده ایشان، گلزار شهدای روستای سیریزجان به عنوان مرقد مطهر جدید این شهید والامقام انتخاب شد.

مزارعی گفت: همچنین با همکاری مسولان بخش جره و بالاده برنامه ریزی لازم جهت جابجایی با حفظ شان و کرامت پیکر شهید صورت گرفته که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

او افزود: طبق فتوای مقام معظم رهبری جابه‌جایی مزار شهید در طرح‌های ملی مانند احداث سد و راه‌سازی این است که تا جایی که امکان دارد آن طرح تغییر مسیر یابد، اما اگر این کار ممکن نیست، به روش‌های مهندسی و بدون تخریب این کار انجام شود.

مزارعی اضافه کرد: لذا جابه‌جایی مزار منور این شهید بزرگوار با استفاده از روش‌های مهندسی خاص به صورت بلوک‌بندی محیط پیرامونی به وسیله بتن‌ریزی و میلگرد بافی به گونه‌ای که اطلاق نبش قبر بر آن جاری نشود، انجام خواهد گرفت.

او بیان کرد: برنامه مراسم تشییع و جابجایی پیکر مطهر این شهید والامقام متعاقبا اعلام خواهد شد.

پاسدار وظیفه شهید جواد رضایی در سال ۱۳۴۵ متولد شد و در ۱۳ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

روستای گودگاه در ۶۸ کیلومتری شهر کازرون در بخش جره و بالاده واقع شده است. 

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: مقبره ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار