بارش‌های خوب مکملی برای افزایش ذخیره سد‌ها و انتقال آب به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در استان ۱۷ سد وجود دارد که از این تعداد، ۱۴ سد در حوزه ارس و دریاچه ارومیه و ۳ سد در حوزه زاب قرار دارد و در مجموع امسال ۷۱ درصد مخازن سد‌های آذربایجان‌غربی پُر شده است.

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب در سد‌های استان ذخیره شده از که ۵۰ درصد آن به منظور آب شرب و مابقی هم برای پایاب بخش کشاورزی و حق‌آبه دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال با توجه بارش‌های مناسب و مدیریت سدها، رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه زودتر شروع شد و در حالی که سهمیه ابلاغی رهاسازی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بود تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب برای کمک به احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری طبق برآورد‌های ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، ۸۹۲ میلی‌متر بارش در حوضه زاب، ۳۷۵ میلی‌متر در حوضه دریاچه ارومیه و ۳۰۴ میلی‌متر هم در حوضه ارس ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: میزان بارش‌ها در سه حوضه ارس، دریاچه ارومیه و زاب نسبت به زمان مشابه پارسال به ترتیب ۴۵، ۱۴ و ۳۰ درصد افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.