پس از اینکه یک شبکه گرجستانی اعلام کرد مسکو و تفلیس در حال کار بر روی احیای روابط دیپلماتیک خود هستند، روسیه این خبر را رد کرد و آن را شایعه خواند.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به گزارشات رسانه‌های گرجستانی مبنی بر تلاش این کشور و گرجستان برای احیای روابط دیپلماتیک، آنها را شایعاتی خواند که توسط منابع اپوزیسون گرجستان منتشر می‌شود.

پیش از این شبکه اپوزیسیون گرجستان «متواری آرخی» گزارش داد که کار فعالی در دولت‌های گرجستان و روسیه برای احیای روابط دیپلماتیک بین دو کشور در حال انجام است.

براساس گزارش آر تی، این شبکه گرجستانی اعلام کرد بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط یک منبع، حزب حاکم گرجستان و مقامات روسیه در حال انجام کار فعال و گفتگو در مورد احیای روابط دیپلماتیک بین دو کشور هستند.

 در همین راستا مقامات گرجستان در حال برنامه ریزی برای افتتاح سفارت در مسکو هستند. متواری آرخی اشاره کرد که تفلیس در حال انتخاب کارمندان برای کار در سفارت است.

در سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۳، بین ارتش گرجستان و جدایی‌طلبان آبخازی در این کشور که تحت حمایت روسیه بودند، جنگ ۱۳ ماهه در گرفت.

درگیری بین روسیه و گرجستان که به جنگ اوستیای جنوبی معروف است در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و پس از جنگ، مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی با حمایت روسیه به طور یکجانبه استقلال خود را از گرجستان اعلام کردند. روسیه در سال ۲۰۰۸ استقلال این دو منطقه را به رسمیت شناخت، در حالی که گرجستان به نوبه خود روابط دیپلماتیک خود را با روسیه قطع کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار