اخبار نیروی انتظامی قزوین؛

از کشف سیگار قاچاق تا دپو گسترده سوخت قاچاق

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز بیست و دوم خردادماه ۱۴۰۳ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در آزاده راه قزوین - زنجان  به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران با افزایش سرعت و رانندگی مخاطره آمیز قصد انحراف خودرو پلیس و دیگر خودرو‌های عبوری از جاده را داشت که پس از اطمینان ازعدم توفیق در فرار از دست پلیس خودرو را در لاین سبقت آزادراه رها کرده و از محل متواری می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان بیان داشت: ماموران به منظور پیشگیری از بروز حادثه برای دیگر خودرو‌ها بلافاصله به اجرای تمهیدات ترافیکی پرداخته و خودرو را به حاشیه امن جاده منتقل می‌کنند.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به اینکه در بازدید از خودرو ۱۵۳ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار قاچاق به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال کشف شد، بیان کرد: تلاش‌ها برای شناسایی راننده خودرو سواری در دستور کار پلیس قرار دارد.

کامیون حامل سوخت قاچاق درتاکستان توقیف شد 

سرهنگ کوروش عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان گفت: ماموران کلانتری ۱۳ نرجه شهرستان تاکستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه کامیونت مشکوک و بلافاصله دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن، ۱۴ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق که فاقد هرگونه مجوز مثبته از شرکت نفت بوده را کشف شد.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش تقریبی محموله قاچاق کشف شده را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده اند، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف اقلام خوراکی قاچاق در تاکستان 

سرهنگ کوروش عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه پژو پارس مشکوک شدند.

وی افزود: پس از دستور توقف خودرو راننده اقدام به متواری شدن از صحنه نمود که پس از طی مسافتی تعقیب و مراقبت متوقف و تعداد ۱۹۸ قوطی انواع نوشابه خارجی و ۲۲۰ عدد شکلات و چیپس خارجی فاقد مجوز کشف شد.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: در عملیاتی دیگر ماموران کلانتری ۱۱ امام در بازرسی از یک خودرو وانت آریسان، ۴۵۷ قوطی انواع نوشیدنی خارجی فاقد هر گونه مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالا‌های ممنوعه یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی شهرستان می‌باشد، بیان کرد: در مجموع این دو عملیات، بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق کشف، دو دستگاه خودرو سواری توقیف و ۲ متهم دستگیر وتحویل مراجع قضایی شدند.

دپو گسترده سوخت قاچاق در یک واحد تولیدی

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی کسب خبری از پلیس امنیت اقتصادی فراجا مبنی بر دپو گسترده و غیر مجاز سوخت در یکی از واحد‌های تولیدی همجوار شهرستان تاکستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: به منظور بررسی میدانی تیمی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی فراجا و استان قزوین، به همراه ماموران انتظامی شهرستان تاکستان به این واحد تولیدی اعزام شده و در عملیاتی غافلگیرانه از آن بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در بازدید انجام شده ۱۱۵ هزار و ۶۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق که بدون هرگونه مجوز مثبته از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مخازن ویژه ذخیره سوخت در انبار شرکت دپو شده بود کشف شد.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه ارزش ریالی سوخت کشف بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال برآورد شده و یک نفر نیز در این خصوص دستگیر شد، بیان کرد: سوخت و منابع فسیلی متعلق به تمامی مردم بوده و حراست از آن به منظور بهره مندی نسل‌های آینده و ایجاد توسعه آبادانی در کشور وظیفه هر یک از افراد جامعه می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.