مایکرون به‌طور تصادفی، عملکرد خارق‌العاده RTX 5090 را به‌نمایش گذاشت

اسلاید‌های منتشر شده توسط مایکرون، از عملکرد چشمگیر پردازنده گرافیکی RTX 5090 خبر می‌دهند.

درحالی که انویدیا خود را برای عرضه نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی‌اش آماده می‌کند، مایکرون، از شرکای کلیدی تیم سبز که وظیفه تأمین حافظه‌های مورد نیاز این شرکت را بر عهده دارد، چند سرنخ جالب‌توجه درباره عملکرد احتمالی پردازنده گرافیکی پرچمدارِ RTX 5090 ارائه کرده است.

به گزارش تک‌پاور‌آپ، مایکرون چند روز پیش از عرضه قریب‌الوقوع حافظه‌های GDDR7 به‌عنوان جایگزین انواع GDDR6X خبر داد. در اسلاید‌های منتشر شده توسط این شرکت، حافظه‌های GDDR7 پهنای باندی تا ۳٫۱ برابر حافظه‌های GDDR6 و ۱٫۵ برابر GDDR6X دارند.

حافظه‌های GDDR7

در اسلاید‌های مورد بحث، مایکرون برای مقایسه عملکرد حافظه‌های GDDR7 با انواع GDDR6X و GDDR6، از یک پردازنده گرافیکی ناشناس (که احتمال می‌رود RTX 5090 باشد) در مقابل پردازنده‌های گرافیکی دیگر (که ممکن است RTX 4090 و RX 7900XTX باشند) استفاده کرده است.

هرچند که تعیین دقیق درصد‌ها تنها با استفاده از نمودار‌ها ممکن نیست؛ اما به نظر می‌رسد که در تست‌های رهگیری پرتو (Ray Tracing) که احتمالاً با استفاده از بازی Cyberpunk 2077 تهیه شده‌اند، RTX 5090 تا ۴۸ درصد کارایی بهتری نسبت به RTX 4090 دارد.

عملکرد پردازنده گرافیکی استفاده شده در اسلاید‌های مایکرون در عملیات‌های شطرنجی‌سازی (Rasterization) نیز چشمگیر است. طبق بنچمارک‌های شطرنجی‌سازی که ممکن است با استفاده از بازی‌های استارفیلد یا اساسینز کرید میراژ گرفته شده باشند، نرخ فریم‌ها در این حالت تا ۴۲ درصد بیشتر از RTX 4090 هستند.

باید توجه داشت که تمامی این اطلاعات، تنها حدس‌هایی برپایه داده‌های مبهم مایکرون هستند و ممکن است عملکرد واقعی RTX 5090، بسیار متفاوت باشد. بااین‌همه، اگر پیش‌بینی‌ها درست باشند، کارت گرافیک انویدیا RTX 5090، عملکردی خارق‌العاده در بازی‌ها خواهد داشت.

منبع: زومیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
لطفا از این مطالب بیشتر بزارین ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
بزودی موبایلها ویندوز و فتوشاپ میخورن