در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت نسل جدید پهپادهای کشاورزی با فناوری نوین

فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق شدند پهپاد دو کاره جامد پاشی و سم پاشی را تولید کنند.

هادی شریفیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان حوزه کشاورزی و پهپادی گفت: پهپاد مه پاش گرمایی با استفاده از جدیدترین فناوری ها بر فراز مزرعه یا باغ به پرواز در می آید و هاله ای از مه گرم ایجاد می‌کند. مه ایجاد شده کارکردهای فراوانی دارد که مهمترین آن ها جلوگیری از سرمازدگی باغ های میوه به ویژه پسته٬ سیب و مرکبات در فصل سرما و مبارزه با پشه٬ شته٬ مگس سفید و دیگر حشرات است.

او افزود: ذرات تشکیل دهنده مه بسیار کوچک هستند و به طور میانگین ۵ تا ۲۰ میکرون قطر دارند. این کوچکی باعث می‌شود تا با یک مخزن کوچک امکان ایجاد مه بر فراز باغ ها٬ جنگل‌ها و مزارع بزرگ فراهم شود. پهپاد ۲ کاره سیرنگ علاوه بر سمپاشی قادر به جامد پاشی هم است. بذر پاشی و کودپاشی از مهمترین کارکردهای این پهپاد ۲ کاره است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: پلتفرم طراحی شده این شرکت یک اپلیکیشن جامع خدمات کشاورزی است که تمامی درخواست ها و نیازهای کشاورزان از آماده سازی زمین تا برداشت و فروش محصول را پشتیبانی می‌کند. با استفاده از نقشه های ماهواره ای زمان دقیق کشت پیش بینی می‌شود. با توجه به آب و هوای اقلیم منطقه برنامه کشت ارائه می‌شود. نهاده ها و ادوات مورد نیاز جهت کاشت از طریق آن در دسترس قرار می گیرند.

شریفیان اظهار کرد: این پلتفرم در مرحله داشت٬ امکانات هواشناسی و خدمات پهپادی به کشاورز و در مدیریت مزرعه کمک می‌کند. با استفاده از آنالیز نقشه های حرارتی زمان بندی برداشت محصول اعلام می‌شود. به کمک این پلتفرم کشاورز می‌تواند در فروشگاه مجازی شخصی خود و بدون واسطه محصول خود را به منصفانه ترین قیمت بفروشد.

تمامی این خدمات توسط فعالان بخش خصوصی عرضه می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۶ تير ۱۴۰۳
قیمت چنده
از کجا میشه تهیه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۶ تير ۱۴۰۳
دم مهندسان دانش بنیان گرم خدا قوت
Germany
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۶ تير ۱۴۰۳
پرواز اینا باید کاملا خودکار باشه
Iran (Islamic Republic of)
سلطان
۱۴:۱۸ ۰۶ تير ۱۴۰۳
فکر نکنم باید مداد باشه
آخرین اخبار