آمریکا مدعی شد ۱۰ پهپاد هوایی و سطحی انصارالله را در دریای سرخ منهدم کرده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) با انتشار پستی در حساب کاربری ایکس ادعا کرد که نیروهایش طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ سامانه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) و دو شناور سطحی بدون سرنشین (شهپاد) نیرو‌های انصارالله را در دریای سرخ رهگیری و منهدم کردند.

علاوه بر این، یک فروند پهپاد که از منطقه تحت کنترل انصارالله در یمن پرتاب شده بود توسط یک کشتی ائتلاف منهدم شد. در همین حال، بر اساس این گزارش، موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) که توسط انصارالله مستقر در یمن بر فراز دریای سرخ شلیک شد، به هدف برخورد نکرد.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید که نیروهای ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه گذشته برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هو‌بن‌موسی
۲۳:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
وای‌برشما‌‌دولت‌های‌مدعی‌‌دینداری‌وسران‌‌تان‌.وای‌برارتش‌ها‌وموشک‌هایتاهایتان‌وای‌برعلماء‌وقاضی‌هایتان‌‌‌وای‌‌‌برشما‌وزبان‌هاتان‌که‌ازمظلومیت‌.فرزندانی‌که‌بی‌گناه‌کشته‌شدند‌وای‌بردستان‌لرزان‌شما‌درهنگام‌گرفتن‌حق‌ستم‌دیدگان‌وای‌برگوش‌های‌ناشنوایتان‌‌که‌ناله‌های‌دلخراش‌‌برادران‌وخواهران‌ایمانی‌‌را‌نمی‌شنوند.‌وای‌برشما‌درحالی‌بدست‌دشمنان‌‌الله‌‌خوار‌ونابود‌می‌شویدوفریاد‌رسی‌بری‌شما‌نخواهدبود.دشمنی‌که‌ازحمایت‌‌امریکا‌واروپا‌‌برخودار‌است.‌ضعیف‌‌ومحکوم‌‌به‌سکست‌است‌‌انشاءالله‌.چرا‌که‌ازسکوت‌وترس‌شماها‌‌‌بیشتر‌تقویت‌می‌شود.وای‌برشما‌وتفکرتان‌وای‌برشما‌‌واین‌زندگانی‌تان‌وای‌برشما‌فریب‌خوردگان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اگه راست میگن فیلماشو بذارن
آخرین اخبار