رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: باید از ظرفیت‌های مرزی استان بهتر استفاده شود.

هاشمی نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گفت: مرز ماهیرود یکی از مرز‌های فعال در کشور است که توانسته در سال‌های اخیر به خوبی ظاهر شود.

او با بیان اینکه مرز‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار اند افزود: خراسان جنوبی ظرفیت‌های زیادی دارد که یکی از آن ظرفیت مرز است و البته هنوز باید بیشتر کار شود.

هاشمی اظهار کرد: سرمایه گذاری‌های زیادی در منطقه ویژه اقتصادی استان انجام شده است که باید آن را توسعه دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین در پایان از کارخانه زیگورات سرام ایرسا در منطقه ویژه‌ اقتصادی خراسان جنوبی بازدید کرد.

زارعی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز در حاشیه این بازدید گفت: از ابتدای تأسیس منطقه ویژه تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال از سوی این سازمان برای تجهیز و آماده سازی سایت مرکزی آن هزینه شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای فعالیت تاکنون هزینه کرد این سازمان در سایت مرزی ماهیرود ۴ هزار و۸۲۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال است.

زارعی تصریح کرد: علاوه براین، طی این مدت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای احداث واحد‌های تولیدی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ۶۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای عملیاتی شدن منطقه ویژه تاکنون در ۲ سایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه اقتصادی ۱۷ ۰نفر به صورت مستقیم و همچنین ۲ هزار و ۹ نفر در واحد‌های مستقر در دو سایت مرکزی و مرزی منطقه در زمان بهره برداری شاغل شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار