۵۲ ویژه برنامه در میقات‌الرضا (ع) طبس برگزار می‌شود

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس گفت: میقات الرضا (ع) طبس در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۵۲ ویژه برنامه مختلف برای مسافران و زائران رضوی پیش‌بینی کرده است.

مهدی قاسم‌زاده مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس گفت: نخستین برنامه آیین تحویل سال نو با حضور خیل عظیم مردم شهرستان و مسافران نوروزی بود که مانند هر سال به صورت پرشور برگزار شد.

وی ادامه داد: آیین تحویل سال ۱۴۰۳ همراه با تلاوت قرآن، مناجات خوانی، سخنرانی، همسرایی و پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در این آستان مقدس اجرا شد.

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس افزود: منبر نور، آیه‌های نیایش، گلشن وحی، عطر قرآنی، افطاری ساده و شب‌های آسمانی از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه مبارک رمضان در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن کریم، همایش روزه اولی‌ها، ویژه برنامه مهمانی ملکوت و مراسم معنوی اعتکاف ویژه نوجوانان و جوانان و شوق تلاوت و تفسیر نور و عید بندگی نیز از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس در ماه مبارک رمضان است.

۵۲ ویژه برنامه در میقات‌الرضا (ع) طبس برگزار می‌شود

قاسم‌زاده تصریح کرد: اکران فیلم‌های کوتاه جشنواره عمار در ایام نوروز به منظور بصیرت افزایی و روشنگری برای زائران و مسافران در دستور کار قرار دارد.

امامزاده حسین بن موسی الکاظم از برادران امام رضا (ع) است که آرامگاه وی داخل شهر طبس قرار دارد و هر سال میزبان زائرانی از سراسر کشور است.

این اثر در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۱۸ با شماره‌ی ثبت ۳۳۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده یزد - مشهد و برخورداری از حمایت‌های آستان قدس رضوی (ع) رونق بسیار یافته و مکان زیارتی و سیاحتی با شکوهی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.