مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت:اعتبارات سه جانبه ۸ هزار میلیارد تومانی برای ارتقاء سهم بخش تعاون به ۲۵ در صد اقتصاد ملی به خراسان جنوبی ابلاغ شد.

 اشرفی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: امسال برنامه‌های هفته تعاون در استان به صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته تعاون را در استان نشست خبری به منظور انعکاس دستاورد‌های و اقدامات انجام شده بخش تعاون، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، انعقاد تفاهم نامه، فضا سازی متناسب با ایام سوگواری، افتتاح نمادین طرح تعاونی قابل افتتاح و برگزاری نوزدهمین جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر اعلام کرد.

اشرفی بازدید از تعاونی‌ها واتحادیه‌ها موفق، برگزاری جلسه سند توسعه تعاون در راستای بررسی مشکلات تعاونی‌ها با دستگاه‌های اجرایی، استفاده از ظرفیت‌های شورای رفاه و دستگاه‌های مرتبط با بخش تعاون در پیشبرد اهداف تعاون، بازدید از تعاونی‌های مستفیذ تسهیلات ۲۰ و ۳۰ هزار میلیارد ریالی در سال گذشته، برگزاری میز خدمت در محل نماز جمعه را از دیگر برنامه‌ها تدارک دیده برای بزرگداشت هفته تعاون برشمرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال با هدف حمایت و پشتیبانی از تعاونی‌ها و رسیدن به اهداف کمی ارتقاء سهم بخش تعاون به ۲۵ درصد اقتصاد ملی، تفاهم نامه‌ای فی مابین امور تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت بخش تعاون منعقد شده است.

وی اظهار کرد: تسهیلات این تفاهم نامه در قالب خط اعتباری به مبلغ هشت هزار میلیارد تومانی که شامل شش هزار میلیارد تومان برای اشتغال جدید و تثبیت اشتغال موجود در شرکت‌های تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی با اولویت طرح‌های نیمه تمام، توسعه‌ای و ایجادی (جدید)، صادرات محور، شرکت‌های دانش بنیان، تعاونی‌های زنان، تعاونی‌های مستقردر مناطق روستایی و کم برخوردار ومحروم، طرح‌های زنجیره ارزش، از محل منابع تحت اختیار بانک است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: مبلغ دو هزار میلیارد تومان برای شرکت‌های تعاونی مسکن از محل منابع تحت اختیار بانک و از محل گردش حساب ایجاد شده مطابق سیاست‌های اعتباری بانک در بخش مسکن و شیوه نامه اختصاص می‌یابد.

اشرفی در ادامه خواستار اجرای تفاهم نامه و تشکیل کارگروه استانی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری برای جذب به موقع و بهینه تسهیلات شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.