مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: تعداد پرونده‌های سقط قانونی در سه ماه نخست امسال ۳۷ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد افزایش یافته است.

 

توکلی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به این که تعداد پرونده‌های سقط قانونی در سه ماه نخست امسال ۳۷ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد افزایش یافته است گفت: از این تعداد ۲۹ مورد منجر به صدور مجوز شد و برای ۸ مورد صدور مجوز انجام نشده است.

او با بیان اینکه سقط درمانی و قانونی برای نجات جان مادر الزامی است افزود: سقط قانونی جز در موارد معدود انجام نمی‌شود که قبل از ۱۸ هفته و ۵ روز باید باشد.

توکلی بیان کرد: پارسال نیز ۱۲۲ پرونده سقط قانونی تشکیل و ۸۱ مورد آن منجر به صدور مجوز شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ کمتر بوده به طوری که ۹۱ پرونده تشکیل و ۶۴ مجوز سقط صادر شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار سقط غیر قانونی در کشور انجام می‌شود ادامه داد: این آمار در مقایسه با سقط قانونی عدد بسیار بالایی است.

او همچنین تعداد کمیسیون‌های قصور پزشکی پارسال را ۲۰۸ مورد عنوان کرد که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

توکلی بیان کرد: بیشترین قصور پزشکی مربوط به متخصصان زنان و زایمان، دندانپزشکان و جراحی مغز و اعصاب است و شکایت از پزشکان عمومی پارسال کاهش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.