نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با صدور پیامی از حضور آحاد مردم در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد و گفت: همه موظفیم با رئیس جمهور منتخب در حل مشکلات کشور و مردم همکاری کنیم.

 آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در این پیام که روز شنبه منتشر شد، بعد از ذکر آیه "لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْرًا کَانَ مَفْعُولًا" به این کلام امام خمینی (ره) اشاره کرد که «میزان رای ملت است».

وی افزود: به مردم شریف ایران عزیز بخصوص مردم عزیز و با فرهنگ خراسان جنوبی حضور حماسی در دو مرحله انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و همه موظفیم با رئیس جمهور منتخب در حل مشکلات کشور و مردم همکاری کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: دولت هم از هر جریان و سلیقه‌ای که تشکیل شود، موظف است براساس قانون در خدمت به مردم عمل نماید و انتظار همه مردم آن است که ان شاء الله دولت خدمتگزار و موفق باشد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز امروز در بیانیه‌ای از حضور مردم در انتخابات تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است: حمد و سپاس بیکران خداوند متعال را که توفیق انجام تکلیف الهی و لبیک مجدد و جانانه به ندای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران بخصوص مردم عزیز خراسان جنوبی عنایت فرمود و این مردم هوشمند و همیشه پای کار با نمایش بصیرت، لحظه شناسی و یکپارچگی خود، حماسه عظیم دیگری را آفریدند و صحنه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را میدان تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، امامین انقلاب و شهدای گلگون کفن قرار دادند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بر حسب وظیفه و به رسم ادب، از حضور آگاهانه و حماسه ساز مردم ولایتمدار خراسان جنوبی در پای صندوق‌های رأی، صمیمانه تقدیر و تشکر کرده و برای رئیس جمهور منتخب؛ آرزوی توفیقات روزافزون در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه ایزد منان مسئلت می‌نماید.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد در سراسر کشور برگزار شد، اما هیچ یک از نامزد‌ها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه پانزدهم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی برگزار شد و از مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳، سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ کسب کردند و «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا، رئیس جمهور منتخب مردم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.