دو وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی تهدید‌آمیز اعلام کردند که تل‌آویو هنوز به اهداف خود نرسیده و در صورت پذیرش آتش‌بس کابینه را سرنگون خواهند کرد.

باراک راوید، گزارشگر سیاسی وبسایت خبری آکسیوس می‌گوید که «بزالل اسموتریچ» و «ایتمار بن گویر» که هر دو از وزرای راست افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی هستند، نتانیاهو را تهدید کرده‌اند که در صورت پذیرش طرح جدید آتش‌بس ائتلاف را ترک کرده و کابینه را سرنگون خواهند کرد.

به گزارش الجزیره، بن گویر در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: «ما اجازه پایان جنگ بدون حذف کامل حماس را نخواهیم داد. اگر نخست وزیر توافق جدید را که به معنای پایان جنگ و رها کردن حماس است بپذیرد، حزب ما کابینه را منحل خواهد کرد».  

شب گذشته بایدن از طرح جدیدی برای آتش بس در غزه و تبادل اسرا خبر داد. طبق گفته‌های او، طرح جدید سه مرحله دارد و مرحله اول آن به مدت شش هفته ادامه خواهد داشت. این مرحله شامل آتش‌بس کامل و خروج نیرو‌های اسرائیلی از تمام مناطق پرجمعیت غزه و آزادی تعدادی از اسرای صهیونیست از جمله زنان، سالمندان و مجروحان در ازای آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی خواهد بود. افزون بر این گفته شده که کمک‌های بشردوستانه در مرحله اول افزایش می‌یابد و روزانه ۶۰۰ کامیون اجازه ورود به غزه را خواهند داشت.

مرحله دوم شامل آزادی تمامی اسرای صهیونیست زنده و خروج نیرو‌های اسرائیلی از غزه خواهد بود. در مرحله سوم نیز غزه بازسازی خواهد شد.

این طرح که با واکنش‌های متعددی همراه بوده، مورد استقبال دبیرکل سازمان ملل واقع شده است. از سوی دیگر، نتانیاهو در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز تحت فشار فزاینده برای پذیرش طرح مذکور قرار دارد.  

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
آزادی اسرای صهیونیست مساوی است با پایان فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جا الحق و ذهق الباطل ان الباطل کان الزهوقا، به درستی که باطلی چون رژیم آدم کش صهیونیستی نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
اینا با کشتن چند تا فلسطینی راضی میشن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
شیاطین انسان نما ، آنقدر بر طبل شقاوت و حماقت میکوبند تا مرگ ابدی آنها فرا رسد و هیچ کمک کننده ای نخواهند داشت
آخرین اخبار