سناتور آمریکایی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را یک «جنایتکار جنگی» خواند و گفت که در سخنرانی او در ساختمان کنگره آمریکا شرکت نخواهد کرد.

 برنی سندرز، سناتور آمریکایی نسبت به دعوت بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا واکنش نشان داد و آن را یک رخداد غم‌انگیز توصیف کرد. او در شبکه اجتماعی ایکس بیانیه‌ای صادر کرده و نخست وزیر رژیم صهیونیستی را صراحتا یک «جنایتکار جنگی» خوانده و اعلام کرد که در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره شرکت نخواهد کرد.

در بیانیه سندرز جنایات متعدد رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه ذکر شده است. سندرز می‌گوید: «اسرائیل حق کشتن ۳۴ هزار غیر نظامی، زخمی کردن ۸۰ هزار نفر و یتیم کردن ۱۹ هزار کودک را ندارد. اسرائیل حق ندارد ۷۵ درصد مردم غزه را از خانه‌های خود آواره کند و حق ندارد زیرساخت‌های آن را از بین ببرد».  

سندرز در ادامه بیانیه خود به از کار انداختن ۲۶ بیمارستان و شهادت بیش از ۴۰۰ نفر از کادر درمان اشاره کرد و گفت: تل‌آویو حق جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه و ایجاد قحطی در نوار غزه را ندارد.  

روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند که به دعوت قانون‌گذاران آمریکایی، قرار است نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا سخنرانی کند. دعوت قانون گذاران جمهوری خواه و دموکرات در حالی صورت می‌گیرد که دادگاه کیفری بین‌المللی در حال بررسی صدور حکم بازداشت نتانیاهو به عنوان یک جنایتکار جنگی است. نتانیاهو با خشم جامعه جهانی به دلیل جنایات آشکار در غزه مواجه است؛ جایی که بیش از ۳۶ هزار نفر به شهادت رسیده و بخش زیادی از ساختمان‌های مسکونی آن به طور کلی ویران شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
تجاوز هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به صنعاء، اجرای قانون جنگل بود حمله دولت های جنایتكار به یمن براساس قانون جنگل بود.
دولت انگلیس جنایتکار قانون جنگل را پیش نگیرد.
دولت وحشی آمریکا جنایتکار مسئول جنایات هولناک اشغالگران است.
آخرین اخبار