اتصال واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور

واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

 محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز  گفت؛ کاهش سطح کیفی رودخانه کارون طی سال‌های اخیر به یکی از چالش‌های جدی ما جهت تولید پایدار انرژی برق تبدیل شده است و ناگزیریم جهت رفع این چالش ضمن صرف هزینه‌های هنگفت جهت تامین مواد شیمیایی و تصفیه آب مورد نیاز خود، اقدام به اجرای عملیات‌های متعدد فنی و همچنین خرید و یا بازسازی و رفع محدودیت تجهیزات  نمائیم.

او با اشاره به اهمیت تولید و پایداری شبکه برق بویژه در استان خوزستان افزود: کندانسور‌های واحد‌های تولید برق این نیروگاه نقش مهمی در فرآیند تبدیل بخار خروجی از توربین به آب و استفاده مجدد جهت پایداری واحد تولید برق دارند که متاسفانه بدلیل کاهش سطح کیفی آب ورودی و رسوب گذاری لوله‌ها باعث کاهش سطح خلا و تبادلات لازم و نهایتاً کاهش سطح تولید برق می‌شود.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز ادامه داد: با توجه به عمر بالای واحد‌های تولیدی نیروگاه رامین و شرایط حاد کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴، اقدام به خرید و تعویض ۹ هزار و ۸۰۰ لوله کندانسور این واحد کردیم.

آقای حافظی مهمترین مزیت اجرای این عملیات را افزایش سطح خلا کندانسور، رفع محدودیت تولید و پایداری این واحد ۳۰۵ مگاواتی در تابستان و پیک برق پیش رو عنوان کرد.

او گفت:در فاز دوم این پروژه قصد داریم در زمستان سال جاری اقدام به تعویض سایر لوله‌های معیوب این کندانسور نماییم تا یکی از مهمترین محدودیت تولید این واحد نیروگاهی پس از سال‌ها بطور کامل مرتفع شود تا این واحد با حداکثر توان تولیدی در مدار تولید قرار گیرد.

 نیروگاه رامین اهواز بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.