صادرات بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار تن کالا از خوزستان به عراق

ناظر گمرکات خوزستان گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار تن کالا از استان به کشور عراق صادر شد.

 بهروز قره بیگی ناظر گمرکات خوزستان گفت: استان خوزستان با داشتن ۲ مرز خاکی با عراق و مرز‌های آبی آبادان و خرمشهر ظرفیت بسیار مهمی برای امر تجارت با این کشور است. در ۲ ماهه امسال  یک میلیون و ۵۹۸ هزار تن کالا از استان به ارزش ۴۰۸ میلیون و ۶۰۶ هزار دلار صادر شده است که از نظر وزنی ۷۷ درصد و از نظر ارزشی بیش از ۲ برابر نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

او با اشاره به میزان صادرات از گمرکات استان ادامه داد: یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار طی ۲ ماه گذشته از گمرکات استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۴۳ درصد رشد داشته است. همچنین میزان صادرات انجام شده چهار میلیون و ۱۲۴ هزار تن بوده که به لحاظ وزنی ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان می گوید: میزان واردات در همین مدت ۲ میلیون و ۴۷۳ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد رشد داشته است و میزان درآمد گمرکات  در ۲ ماه اخیر   ۳۵ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال بوده است.

آقای قره بیگی با بیان اینکه  میزان ورود مسافر از مرز‌های شلمچه، چذابه، فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر ۳۹۵ هزار نفر و میزان خروج ۳۸۳ هزار نفر بوده است ، گفت: خوزستان به واسطه داشتن هفت بندر تجاری و ۲ مرز خاکی سومین استان در امر صادرات و دومین در واردات کشور است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.