ولیعهد اردن: گفتگو‌های ایرانی-اردنی در جریان است

ولیعهد اردن در اظهاراتی ضمن تسلیت شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش گفت که گفتگو‌هایی میان ایران و اردن درخصوص تمام مسائل در جریان است.

حسین بن عبدالله دوم، ولیعهد اردن در اظهاراتی در مورد تحولات اخیر در گسترش روابط ایران با برخی کشور‌های عربی گفت: ابتدا درگذشت رئیس‌جمهور ایران و تمام همراهانش را به ملت و دولت ایران تسلیت می‌گویم. ما در اردن همواره به دنبال کاهش تنش‌ها در منطقه هستیم، ما و تمام کشور‌های عربی خواهان روابط خوب با ایران و بر اساس اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور یکدیگر هستیم.

وی در گفتگو با شبکه سعودی العربیه تاکید کرد: ما باید روابط سالمی با هم داشته باشیم و لازم است دلایل تنش‌ها را از بین ببریم. گفتگو‌های ایرانی اردنی در مورد تمام مسائل وجود دارد و امیدوارم نتیجه‌بخش باشد. از نظر من اولویت این است که اردن به میدان جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود. اولویت ما این است که از امنیت، حاکمیت و اقتصاد خود دفاع کنیم. منطقه ما پر از تنش است و نیازی به تنش‌های بیشتر ندارد.

«عبدالله دوم» پادشاه اردن هفته گذشته به شهادت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهان ایشان در یک سانحه هوایی واکنش نشان داد و در پیام خود تاکید کرد: در این شرایط سخت در کنار برادرانمان در ایران هستیم.

ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن نیز در تماس تلفنی با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران، به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

برچسب ها: اردن ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار