سازمان برنامه و بودجه به وظیفه خود در پرداخت پول گندم کشاورزان عمل کند

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه به وظیفه قانونی خود در پرداخت بهای گندم عمل کند گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این سازمان هفته آینده مطالبات گندم‌کاران را پرداخت خواهد کرد.

محمد کعب عمیر گفت: گندم یکی از ۳۲ کالای اساسی است که توسط دولت به صورت تضمینی خریداری می‌شود و باید به پرداخت به موقع آن توجه شود، سال گذشته به دلیل افزایش نرخ خرید گندم مطالبات گندم‌کاران با تأخیر چندماهه پرداخت شد.

او می‌گوید: در بودجه سال ۱۴۰۳ در راستای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و به منظور حمایت از تولید محصولات داخلی و حفظ امنیت غذایی کشور، تأمین منابع و نقدینگی لازم برای خرید گندم و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد از محل بند هشت تبصره هشت و ظرفیت‌های آن همزمان با خرید تضمینی گندم تخصیص دهد و پرداخت کند.

نماینده مردم شوش و کرخه ادامه داد: پس از دریافت گندم از کشاورزان پرداخت بهای گندم خریداری شده انجام نشد، پیگیری‌های انجام شده از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشاورزی، بحث مطالبات کشاورزان در هیئت دولت را مطرح کرد، ضمن اینکه موضوع پرداخت از بحث هدف‌مندی یارانه‌ها خارج شده است و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داد تا هفته آینده برای کشاورزان پرداخت داشته باشد.

کعب عمیر گفت: کشاورزی بحث امنیت غذایی کشور است، کشاورز نیز هزینه‌های خاص خود را دارد و به هر دلیلی در پرداخت مطالبات سازمان برنامه و بودجه در تأمین منابع کوتاهی شده است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما کمک به کشاورز است، نمایندگان خوزستانی در کنار کشاورزان هستند، در بودجه برای پرداخت بهای گندم ردیف اعتباری در نظر گرفته شده و کوتاهی از طرف مجلس در این خصوص نیست، همه نمایندگان خوزستان پیگیر هستند تا سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام وقت بخیر پول گندمها رو بریزین بدهکار هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بابا ترو خدا پول ما رو بدین این همه زحمت میکشیم . بدهکاریم چرا با ما این کارو میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بابا ترو خدا پول ما رو بدین این همه زحمت میکشیم . بدهکاریم چرا با ما این کارو میکنین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
اول فرودین گندم تحویل دادیم بخدا قسم همه ای چک هامون برگ خورده حسابامون قفل نون خوردن دیگه کشاورز گیر نمیاد این انصاف نیست
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۲۳:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
آخه کی میخواین واریز کنید هرروز یه دروغ
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۰۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
کشاورز دیگه هیچ اعتباری نداره به خدا چک داریم برگ خورد شرمنده زن بچه هامون شودیم مستجر هستیم صحاب خونه میگه بلند کن کجا بریم چادر بزنم تو خیابون بهدفکر کشاورز بدبخت باشیدبدبخت شودیم کامپاین دار منتطر پول کارگر همین طور تراکتور همین طور صحاب زمین همین طور ماشین که گتدم برد تا سیلو همین طور یکاری بکنید تورو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
اوایل برج یک گندم تحویل دادیم ما هرچه داشتیم خرج گندم کردیم آیا دولت مردان با خودشون فکر کردن که کشاورز شش ماه زمستون چ جوری گذراند و این سه ماه چ جوری روزشو شب میکنه آه ما دامن کی رو بگیره