جهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی امروز (دوشنبه) شاهد افزایش یک درصدی بود.

بهای نفت در بازار معاملات جهانی طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، داده‌های آماری درباره شرایط اقتصادی جهان نیز از عوامل تاثیر گذار بر روی این موضوع محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در معاملات امروز (دوشنبه) به دلیل انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش درخواست از سوی آمریکا و چین شاهد جهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۸۶ سنت افزایش، ۷۹ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت برنت دریای شمال نیز با ۵۷ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش ذخایر نفت خام تجاری آمریکا و نیز برآورد‌ها درباره افزایش تقاضای بنزین در این کشور، بر بهای نفت در معاملات امروز تاثیر گذاشت. 

در حوزه عرضه نفت خام نیز، تحلیلگران می‌گویند احتمال توقف عرضه نفت در غرب کانادا به دلیل آتش سوزی‌های گسترده جنگلی وجود دارد که همین امر می‌تواند افزایش بهای نفت را طی روز‌های آتی به همراه داشته باشد. 

همچنین برآورد می‌شود سازمان اوپک پلاس شامل کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) و شرکایش که مهمترین آنها روسیه است، در نظر دارند کاهش عرضه نفت خام به بازار را به نیمه دوم سال جاری میلادی تعمیم دهند.

مترجم:ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار