برگزاری اولین گردهمایی سراسری معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت

اولین گردهمایی سراسری معاونین آموزشی دانشگاه‌ها واساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت که در مرکز همایش‌های بین المللی باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

طالب رجب پور در حاشیه اولین گردهمایی سراسری معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت گفت: دوران دفاع مقدس برای ما ایرانیان یک ارثیه گرانبهاست که در نشر و ترویج فرهنگ آن اجتناب از غلو و عدم کم اهمیت نشان دادن آن جزو شاخصه‌های آن است.

دکتر طالب رجب پور افزود: کارویژه و هنر ما استادان این درس اینست که آن‌را تربیت محور کنیم و خودو رزمندگان عزیزی که سال‌ها در کوران دفاع مقدس بوده را بدهکار معرفی نکنیم.

استادیار درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به الزامی شدن این درس در تمام دانشگاه‌های کشور اظهارکرد: زمانی‌که این درس دو واحدی بصورت بود دانشجو و مسوولان آموزشی دانشگاه‌ها تمایلی به گذراندن آن نبوده و اکنون که به عنوان دو واحد درسی "عمومی و الزامی" به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده از مقطع کارشناسی تا دکتری لزومآ برای یک‌بار هم شده باید آن را بگذرانند.

دکتر طالب رجب پور با گرامیداشت یاد وخاطره سرلشگرشهید سوداگرنقش آفرین اصلی ورود این درس در دانشگاه آزاد اسلامی و قدردانی از مسوولان بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت در آستانه فترت عمر هستند و باید زمینه انتقال دانش فرهنگی و تخصصی دوران طلایی دفاع مقدس به اساتید جوان را امکان پذیر کرد.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: من هرگز شب دهم تیرماه ۱۳۶۷ خورشیدی را از یاد نخواهم برد، شبی که درهنگامه کمین به دشمن، در کمین افتادم ودر حالیکه در نیمه‌های آن شب مورد اصابت تیرمستقیم به پایم توان به عقب آمدن نداشتم جزر و مد اروند رود و سه نیروی تحت امر، به مدد آمدند ولذا همزمانی این گردهمایی سراسری بهانه‌ای برای یادکرد آن صفحه از عمرجوانی ام شد.

دکتر سید جلال عرفانیان مدیر آموزش و پژوهش اداره آثار و نشر دفاع مقدس شهرستان شهرری نیز که در این گردهمایی حضور یافت در خصوص ماموریت حوزه مورد تصدی خود گفت: ما برای جذابیت درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها در صدد تنظیم شیوه نامه جدید تدریس این درس هستیم و از ظرفیت‌های اداره کل استان و نهایتأ همکاران حوزه آموزش بنیاد بهره خواهیم گرفت.

مدیر آموزش و پژوهش اداره حفظ آثار و نشر دفاع مقدس شهرستان شهرری افزود: ما به طرق مختلف پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را شناسایی و برای تدوین تاریخ شفاهی آن دوران گرانسنگ با آنان مصاحبه کرده و گزارش‌هایی را تهیه نموده و در مجموعه‌ای آنهارا ضبط، ثبت و تبدیل به کتاب می‌کنیم وسپس در اختیار همه جویندگان و دانشجویان و دانش پژوهان وعلاقه‌مندان تاریخ هشت ساله دوران دفاع مقدس قرار خواهیم گذاشت.

دکتر سید جلال عرفانیان تصریح کرد: ما رابطه خوبی با مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با دفاع مقدس داریم و برای ارتقاء کیفیت محتوای آثار منتشره در باب دفاع مقدس با دانشگاه‌ها هم افزایی می‌کنیم.

گفتنی است در این گردهمایی امیر سهرابی جانشین رییس کل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس کشور، سرهنگ حیدری معاون آموزش و پژوهش بنیاد، دکتر نقی زاده مدیرکل برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، سردار زهدی آخرین فرمانده توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس و دکتر طهماسبی به ایراد سخن پرداختند و درپایان از کتاب " جرقه‌های آتش منحنی سپاه " بقلم عباس حیدری مقدم رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار