کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد

دانشجویان دو دانشگاه آریزونا و کارولینای شمالی هم در اعتراض به جنگ غزه در محوطه دانشگاه‌های خود تحصن کردند.

همزمان با ادامه اعتراض‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کارولینای شمالی و دانشگاه ایالتی آریزونا کمپ‌های ضد جنگ در محوطه دانشگاه‌ها ایجاد کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پلیس تلاش کرد تا تحصن در دانشگاه ایالتی آریزونا را متفرق کند. پلیس آریزونا چادر‌های دانشجویانی که در محوطه دانشگاه برپا شده بودند پاره کردند و با خود بردند با این حال دانشجویان همچنان در چمن محوطه دانشگاه ماندند و به اعتراضات ضد صهیونیستی خود ادامه دادند. 

از سوی دیگر، مسئولان دانشگاه سعی کردند با روشن کردن آبپاش ها، دانشجویان را از محل متفرق کنند، اما این اقدام نیز مانع متفرق شدن دانشجویان معترض نشد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیون محلی ABC، دانشجویان شعار می‌دادند: "اسرائیل یک رژیم آپارتاید است. ما جنگ کثیف شما را نمی‌خواهیم. اسرائیل یک رژیم تروریستی است. "
در این تجمع تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند، اما تعداد آنها اعلام نشده است.

هزاران مایل (کیلومتر) دورتر، دانشجویان دانشگاه کارولینای شمالی (UNC) نیز چادر‌های خود را در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه در محوطه دانشگاه ایجاد کردند. به گزارش روزنامه دانشجویی دیلی تار هل، بیش از دوازده چادر در محوطه چمنی دانشگاه برپا شد.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

ده‌ها نفر از جمله اساتید دانشگاه که تلاش کرده‌اند جلوی دستگیری معترضان غیرمسلح را بگیرند، دستگیر شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در این چارچوب، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت کامل از جنبش‌های اعتراضی دانشجویی در آمریکا و دیگر کشورهای غربی، از جنابعالی به‌عنوان عالی‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل انتظار دارد تا به‌صورت حرفه‌ای و غیرگزینشی به وظایف خود عمل کرده و ضمن محکوم کردن و ابراز انزجار از سرکوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، به‌صورت همدلانه و جدی اهداف این جنبش‌های اعتراضی مبنی بر «پیگیری فوری آتش‌بس در غزه و پایان دادن به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در غزه» و «پیگیری مسئولیت عاملان و حامیان غربی این جنایت‌ها» را در دستور کار قرار داده و ترتیبات و سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشری را در راستای دستیابی به این اهداف هدایت، ترغیب و تشویق کنید؛ افکار عمومی منتظر واکنش مناسب و اقدام‌های فوری شما است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بدیهی است در شرایطی که اعتراض‌های دانشجویی موجی از خوشحالی و امید نسبت به آینده حقوق بشر و روحیه عدالت‌جویی جوانان و دانشجویان در آمریکا و کشورهای غربی را ایجاد کرده و اهرم فشاری برای جلوگیری از کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه محسوب می‌شود، سکوت و انفعال سازوکارها و نهادهای حقوق بشری ضمن اینکه به ترغیب رژیم‌های ناقض حقوق بشر غربی به‌ویژه آمریکا در سرکوب بیشتر جنبش‌های دانشجویی منجر می‌شود، رژیم صهیونیستی را برای ادامه نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نقض فاحش و جدی حقوق بشر در غزه گستاخ‌تر خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تلاش برای سرکوب و خفه کردن صدای اساتید و دانشجویان معترض و ارعاب آنان از حمله از طریق بازداشت خودسرانه، اخراج و محرومیت از کار و تحصیل و امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها، در تضاد آشکار با تعهدات این کشورها در تضمین آزادی بیان، آزادی اجتماعات مسالمت‌آمیز، منع بازداشت خودسرانه و تضمین حق بر آموزش و ... تحت معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی به‌ویژه میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی قرار دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بدون شک، سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و دیگر دولت‌های غربی در امتداد سیاست حمایت علنی آنان از کشتارها و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی قرار داشته و موجب تشویق این رژیم به ادامه جنگ‌افروزی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه، دولت آمریکا که از زمان شروع تهاجم کور و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به غزه در کنار این رژیم ایستاده و ضمن حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی همه‌جانبه، از ظرفیت‌های سیاسی و مالی و رسانه‌ای خود برای سرپوش نهادن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و به بن‌بست کشاندن ابتکارات و تلاش‌های بین‌المللی برای دست‌یابی به آتش‌بس فوری استفاده کرده است، به جای شنیدن نصایح و ندای اعتراض اساتید و دانشجویان، به شدیدترین وجه ممکن با این اعتراض‌های مسالمت‌آمیز برخورد کرده و با توسل به زور افراطی سعی در سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان داشته است؛ پاسخی که توسط دیگر دولت‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی از جمله فرانسه و انگلیس و آلمان نیز اتخاذ شده و به‌وضوح، مبین دروغین و متزورانه بودن ادعاهای کشورهای غربی در زمینه آزادی بیان و حقوق بشر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اساتید و دانشجویان معترض در آمریکا، خواسته‌های مشخص و صریحی را مبنی بر «برقرای آتش‌بس دائمی در غزه»، «قطع کمک نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل»، «پایان همکاری تحقیقاتی دانشگاه‌ها با تامین‌کنندگان سلاح به رژیم صهیونیستی و دیگر شرکت‌هایی که از جنگ سود می‌برند»، و «عفو دانشجویان و اعضای هیئت علمی که به دلیل اعتراض به حمایت‌ها از رژیم اسرائیل، تنبیه یا اخراج شده‌اند» مطرح کرده و به مدنی‌ترین شکل ممکن با برپایی تجمعات مسالمت‌آمیز در محیط دانشگاه‌ها، خواستار پاسخ‌گویی و مسئولیت‌پذیری و شنیده شدن خواسته‌هایشان از سوی روسای دانشگاه‌ها و مقامات دولت آمریکا شده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
امواج بلند اعتراض‌های دانشجویی که از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آغاز شد و به سرعت دیگر دانشگاه‌های این کشور از جمله ییل، نیویورک، هاروارد، تگزاس، کالیفرنیای جنوبی و ... را در برگرفته است، به دیگر کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، استرالیا و ... نیز رسیده و اینک شعارهای اعتراضی «نه به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در غزه»، «فلسطین آزاد»، «آتش‌بس فوری»، «نه به تسلیح، حمایت و همراهی با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه غزه» از نیویورک تا پاریس، از لندن تا برلین و از ملبورن تا اتاوا طنین انداز شده و به گوش می‌رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
همانطور که مطلع هستید اندیشمندان، نخبگان، اساتید و دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های آمریکا که از حمایت‌های کورکورانه زمام‌داران کاخ سفید از رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند، شخصا به صحنه آمده و با برپایی تجمعات گسترده و به مسالمت‌آمیزترین شکل ممکن به جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و نقض‌های جدی و فاحش حقوق بشر در غزه و حمایت‌های همه‌جانبه دولت‌مردانشان از این جنایت‌ها، اعتراض می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
و این در حالی است که کمیسر عالی حقوق بشر، از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش بوده است.
۲۳:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
و این در حالی است که کمیسر عالی حقوق بشر، از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش بوده است.
Germany
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما شاهد هستیم بیشتر دانشگاهای و مراکز علمی پژوهشی معتبر علمی دنیا بر ضد صهیونیست و کشتار کودکان و بی گناهان فلسطینی غزه دست به اعتراض زدند الا دانشگاهای ایران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
۲۱:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
Iran (Islamic Republic of)
کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
۱۸:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
همراهی اعضای هیئت علمی دانشگاه کلمبیا یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا با دانشجویان معترض علیه دولت آمریکا که در قتل عام مردم مظلوم غزه با رژیم غاصب صهیونیستی همکاری می‌کند نشانه بلوغ فکری افکار عمومی نخبگان و انزجار جهانی از غرب حامی اسرائیل کودک‌کش است. در گذشته چنین حرکت‌هایی از محالات بود. چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی از مرکز استکبار جهانی فریاد شعار علیه سردمداران کفر و ظلم و مرگ بر اسرائیل بلند شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
همشون مهاجرهای مسلمانی هستند که به آمریکا مهاجرت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
ستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌ها است و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
در این تظاهرات دانشجویان فرانسوی با سر دادن شعار «ما همه فلسطینی هستیم» حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
یک افسر پلیس در ایالت اوهایو آمریکا، یک مرد سیاه‌پوست ۵۳ ساله را با خفه کردن درحالی‌که دستانش دستبند خورده بود، کشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا لعنت کنه سردمداران ظلم در هر جایی رو از جمله امریکا و اسراییل و... حالا ۷داوکیلی یه سوال وقتی دانشجوهای ما اعتراض به فساد و بیعدالتی و بیکفایتی و...کنن ضد انقلاب میشن و اجازه اینجوری پخش کردن در رسانه ها..داده میشه؟ عمرا خدا لعنت کنه هر چی ظالم و بیعدالت و فاسد و مال مردم خور حتی مسلمانان معاویه صفت رو
آخرین اخبار