تظاهرات کارکنان اتحادیه اروپا در مخالفت با جنگ غزه

کارکنان اتحادیه اروپا با تجمع در بروکسل به جنایات‌های رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کردند.

گرچه کشور‌های غربی به طور تمام قد در حال حمایت از نسل کشی فلسطینیان در غزه هستند، اما به دلیل گسترش شبکه‌های اجتماعی و آگاهی بخشی گسترده پیرامون این موضوع، اکنون افکار عمومی در غرب به شدت ضد صهیونیستی بوده و مقامات این کشور‌ها کار سختی برای ترغیب مردم برای پیروی از سیاست‌های خود دارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از یکصد تن از کارکنان اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) در بروکسل گردهم آمده و به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه اعتراض کردند. 

مانوس کارلیسل، یکی از کارکنان کمیسیون اروپا در این باره به خبرنگار رویترز گفت: ما امروز به صورت مسالمت آمیز گردهم جمع شده ایم تا بر دفاع از ارزش‌ها و قوانینی که اتحادیه اروپا بر پایه آنها شکل گرفته است تاکید کنیم. این‌ها دلایلی است که ما در اینجا کار می‌کنیم و به آنچه انجام می‌دهیم عشق می‌ورزیم؛ ارزش‌هایی همانند حقوق بشر و آزادی.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان در این باره تاکید کرد: اعتراض امروز ما نباید به مثابه یک بیانیه سیاسی تلقی شود. ایده این تظاهرات این است که ما بی طرف هستیم. ما با تظاهرات خود مواضع سیاسی اتخاذ نمی‌کنیم بلکه بر ارزش‌های اتحادیه اروپا تاکید داریم. 

تظاهرکنندگان در این تجمع خواستار پایان جنگ غزه، استقرار آتش بس پایدار در این باریکه، و نیز اجرایی شدن راهکار دو دولت و تشکیل کشور مستقل فلسطین شدند. 

کمیسیون اروپا درباره تظاهرات کارکنان اتحادیه اروپا واکنشی نشان نداده است.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار