روسیه: نیرو‌های فرانسوی در اوکراین هدف قرار خواهند گرفت

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیرو‌های جنگی فرانسه در اوکراین را اهدافی برای کشورش دانست.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت نیرو‌هایی که فرانسه برای جنگ در اوکراین اعزام کرده، به اهداف قانونی برای ارتش کشورش تبدیل خواهند شد.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت، اگر این امر مانع از پیروزی روسیه و گسترش بهره برداری‌های نظامی خود در کشور‌هایی مانند مولداوی، رومانی، لهستان و لیتوانی شود، امکان اعزام نیرو‌های نظامی کشورش به اوکراین را رد نمی‌کند.

زاخارووا در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که مکرون به دنبال ایجاد این توهم است که روسیه با نوعی "ابهام استراتژیک" مواجه است. او تاکید کرد: "ما باید او را ناامید کنیم - برای ما، وضعیت بیش از حد قطعی به نظر می‌رسد. "

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیروز با اشاره به تهدید‌های لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

اخیرا، بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند. او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

قانونگذاران واشنگتن به تازگی بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند. ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند ایالات متحده در حال آماده سازی یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار برای اوکراین است. این بسته کمک‌های نظامی نخستین بخش از لایحه کمک‌های تخصیص یافته از سوی کنگره به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به کی یف است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار