ادامه تظاهرات دانشجویان دانشگاه آمستردام در حمایت از غزه+ تصاویر

پس از بازداشت دانشجویان حامی غزه در دانشگاه آمستردام و برخورد خشن پلیس هلند با آنان، امروز نیز دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه هلندی آمستردام علیرغم یورش پلیس به تحصن خود در همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه ادامه دادند. آنان از روز دوشنبه تحصن خود را آغاز کردند و با وجود مداخله پلیس برای شکستن تحصن، روز سه شنبه ادامه دادند.

براساس گزارش القدس العربی، اعضای هیات علمی دانشگاه آمستردام در این تحصن شرکت کردند و معترضان خواستار توقف همکاری با نهاد‌های صهیونیستی شدند. معترضان همچنین خشونت پلیس را در در ورود به محوطه دانشگاه و برخورد با دانشحویان را محکوم کردند.

معترضان بنر‌هایی را برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی در غزه و  توقف اشغالگری  برافراشتند. در همین راستا، مدیریت دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دانشگاه با ۳ دانشگاه صهیونیستی قرارداد‌های تبادل دانشجو دارد، اما برنامه‌های تبادل دانشجو به دلیل توصیه‌های هشداری وزارت امور خارجه هلند در حال حاضر غیرفعال است.

پلیس هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۱۲۵ نفر را در جریان یورش خود علیه دانشجویانی که دوشنبه و سه شنبه شب در محوطه دانشگاه آمستردام کمپ تحصن ایجاد کرده بودند، دستگیر کرده است.

تظاهرات دانشجویان آمستردام

حمایت از غزه

حامیان غزه

دانشجویان اروپایی

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار