چرا گذرگاه مرزی رفح برای ورود کمک‌ها به غزه بسیار حیاتی بود؟

گذرگاه مرزی رفح تنها راه ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه محاصره شده فلسطینی بود که اکنون به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است.

پس از حملات ۷ اکتبر، زمانی که اسرائیل گذرگاه‌های مرزی خود با غزه را بست، گذرگاه رفح - که تحت کنترل اسرائیل نبود و در مرز مصر و غزه قرار دارد - به عنوان یک راه نجات حیاتی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه محاصره شده فلسطینی ظاهر شد.

این گذرگاه تنها مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

اکنون ارتش اسرائیل کنترل گذرگاه مرزی رفح با مصر در نوار غزه را به دست گرفته و کریدور کمک‌های حیاتی و مسیر سفر به مصر را قطع کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه ۶ مه، عملیات نظامی خود را در شهر رفح آغاز کرد و روز سه شنبه اعلام کرد که کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفته و جاده بین گذرگاه و صلاح الدین را بسته است.

گذرگاه کرم ابوسالم که اسرائیل آن را گذرگاه کرم شالوم می‌نامد، غزه را به مصر و اسرائیل متصل می‌کند. در اواسط دسامبر در پی فشار‌های فزاینده ایالات متحده بازگشایی شد، اما مقامات اسرائیلی اجازه داده اند تنها قطره‌ای از کمک‌ها عبور کند و در روز‌های اخیر، دوباره بسته شده است. با این حال، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که اسرائیل به آمریکا گفته است که گذرگاه حیاتی کرم ابوسالم (کرم شالوم) در رفح را روز چهارشنبه باز خواهد کرد. 

گذرگاه بیت حانون (اریز) از اسرائیل به شمال غزه هفته گذشته به طور آزمایشی افتتاح شد تا کمک‌ها به این منطقه وارد شود. اسرائیل مدعی است که پس از تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، گذرگاه زمینی ایرز را باز کرده است. این تصمیم پس از خشم بین‌المللی در مورد کشتار امدادگران توسط نظامیان رژیم صهیونیستی (IDF) و هفته‌ها پس از اعلام سازمان ملل در خصوص قحطی در مناطق تحت محاصره فلسطین اتخاذ شد.

گذرگاه ایرز نزدیک به شش ماه پیش با اعلام محاصره کامل غزه توسط اسرائیل بسته شد. از آن زمان، این کمک‌ها یا از طریق ایست بازرسی شلوغ رفح در بخش جنوبی غزه، در مرز با مصر، ارسال شده است و یا از طریق هوا فرود آمده است. گروه‌های امدادی می‌گویند که جریان فعلی تنها کسری از آنچه است که مورد نیاز است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
چونکه فلسیطینی ها ایمان دارند و برای هدفی می جنگند
و صهیونیست نتوانستند مثل امریکا ِکانادا .استرالیا و نیوزیلند
که با نسل کشی و قتل عام سرخ پوستان را نابود و
به حاشیه بردند
فلسطینی ها با وجود پوشش خبری رسانه های مهم بنفع صهیونیست ها و محاصره و کوچاندن اجباری انها
هنوز با روحیه و اراده در سنگر مقاومت باقی ماند
پس پیروز میشوند و در عرض 7 ماه با کمک
استعمار بجز نسل کشی و جنایت .کاری از پیش نبرده و
تمام مردم هم علیه شون شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اونطوری که ملک عبدا.. و ملک سلمان و آل نهیان و ابنای زوائد تهدید میکردند که در صورت حمله به رفح چنین و چنان می کنیم پس چی شد؟! گماشتگان انگلیس را سرجمع باید به گلوله توپ بست و شلیک کرد به اعماق فاصلاب تاریخ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حیاتی بووووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ببینین حتی اگه اینجا هم بگیره مهم نیست چون فلسطین پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کندر بخور
آخرین اخبار