سامانۀ بارشی اخیر که از ۲۱ دی‌ماه در لرستان فعال شده‌است، بارش برف‌وباران را در مناطق مختلف این استان به‌دنبال دارد.

علیرضا قهرمانی با اشاره به بارش ۲۸ سانتی‌متری برف در مناطق شهری دلفان، اظهار داشت: گردنۀ سرگشتی در این شهرستان در پی بارش برف مسدود است.

وی با اینکه محور‌های اصلی دلفان با تلاش راهداران هم‌اکنون باز است، افزود: تردد در این محور‌های به‌کندی انجام می‌شود و ۲۰ مسافر گرفتار در برف این شهرستان اسکان داده شده‌اند.

فرماندار دلفان با تأکید به اینکه محور ارتباطی ۳۰۰ روستای این شهرستان در پی بارش برف مسدود است، عنوان کرد: تلاش راهداران برای بازگشایی این محور‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گردنه‌های روستایی دلفان هم‌اکنون مسدود است، بیان کرد: راه ارتباطی منطقۀ کاکاوند باز و تردد برقرار است و محور‌های روستایی پس از محور‌های اصلی بازگشایی می‌شود.

قهرمانی گفت: آب، برق و گاز در دلفان وصل است و هیچ‌گونه قطعی حامل‌های انرژی در این شهرستان تاکنون گزارش نشده‌است.

رانش زمین در ۴ روستای «معمولان»

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به رانش زمین در چهار روستای «معمولان» در پی بارش باران، گفت: در حال حاضر تردد در جاده‌های استان با زنجیرچرخ میسر است.

وی با اشاره به ریزش کوه در معمولان بیان کرد: ریزش کوه راه چهار روستای ابن شهرستان را مسدود کرده‌است و راهداران در حال بازگشایی این محورها هستند.

پازوکی با تأکید به اینکه محور ۲۰۰ روستای لرستان هم‌اکنون بازگشایی شده‌است، گفت: راه ارتباطی ۱۶۴ روستای این استان در پی بارش مسدود است.

 مه‌گرفتگی شدید در محور بروجرد به اراک

مرتضی شیروانی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، با اشاره به آخرین وضعیت محور‌های مواصلاتی لرستان، اظهار داشت: بارش باران در محور‌های خرم‌آباد، پلدختر و کوهدشت جریان دارد.

وی با تأکید به بارش برف در گردنه‌های زاغه، رازان، محور خرم‌آباد به بروجرد و نورآباد افزود: ریزش سنگ در محور‌های پلدختر و چگنی توسط نیرو‌های راهداری پاک‌سازی شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به آماده‌باش ۴۰۰ راهدار و ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین، عنوان کرد: عملیات برف‌روبی به‌طور مداوم در محور‌های این استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مه‌گرفتگی شدید و بارش برف در محور بروجرد به‌سمت اراک (گردنۀ هیراب) جریان دارد، بیان کرد: رانندگان از سفر‌های غیرضروری در این مسیر خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
ای کاش ۸متر برف بياد مثل سال ۴۲ نعمته فراوانی هرچند ملت ایران شانس این شادی ندارن