رییس کل دادگستری لرستان گفت: مدیران از اقدامات شائبه برانگیز در جانبداری از نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند چراکه منجر به دلسردی مردم و کاهش مشارکت خواهد شد.

حجت الاسلام سعید شهواری  در جلسه شورای اداری لرستان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: افرادی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در عرصه انتخابات مشارکت می کنند مسوولیت خطیری برعهده دارند.

وی با اشاره به چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت مدنظر مقام معظم رهبری افزود: براساس این چهار راهبرد، کمیته هایی برای مشارکت حداکثری و سلامت انتخابات تشکیل شده چرا که انتخابات نماد مردم سالاری دینی بوده و دارای اهمیت بسیاری است.

حجت الاسلام شهواری با بیان اینکه امام راحل مجلس شورای اسلامی را عصاره فضایل ملت می دانستند بیان کرد: مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری ریل گذاری کننده اهداف جمهوری اسلامی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می باشد.

وی عنوان کرد: حدود ۴۵ سال از عمر نظام می گذرد و امر اداره کشور بر محور شریعت به خود مردم واگذار شده است و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود در تمامی امور از جمله همه پرسی نظام، تعیین ولی فقیه و رهبر، ریل گذاری در ابعاد و شئون مختلف زندگی مردم، انتخاب رییس جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی نمود دارد.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه انقلاب برای ثابت کردن حقانیت خود، تمامی امور را به دست مردم سپرده است ادامه داد: در همین راستا باید تلاش مجموعه مدیران در بخش های مختلف اجرایی و قضایی معطوف به انتخاباتی با مشارکت حداکثری و سالم باشد.

حجت الاسلام شهواری تصریح کرد: پرهیز از نگاه سلیقه ای و حزبی در انتخابات پیش رو برای برگزارکنندگان، لازم و ضروری است و اینگونه اقدامات از هیچ دست اندرکاری قابل پذیرش نخواهد بود چراکه به نگاه مردم آسیب خواهد زد.

رییس کل دادگستری لرستان افزود: باید از هرگونه اقدامی که موجب خدشه دار شدن نگاه مردم شود خودداری کرد که در این راستا کمیته رصد مدیران در دادگستری استان تشکیل شده و بنای این کمیته در درجه اول بر نصیحت است.

حجت الاسلام شهواری در خصوص جرایم کارکنان و مدیران در ایام انتخابات عنوان کرد: فعالیت و یا تبلیغات انتخاباتی و استفاده از مقام، موقعیت،امکانات و اموال دولتی توسط کارکنان و مدیران، از مهمترین جرایمی است که باید از آنها پرهیز نمایند.

وی با تاکید بر اینکه هدف همگی مسوولان نظام برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری و سالم است بیان کرد: دستور یا تحریک کارکنان برای فعالیت انتخاباتی به نفع یا ضرر نامزدی خاص از سوی کارکنان جرم است و دادگستری خود را موظف می داند از آرای مردم به عنوان حق الناس دفاع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عالم آگاه و وفادار به ایران و انقلاب
۰۹:۴۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
جناب آقای دکتر حداد عادل
با سلام، آیا عضوگیریِ شورای ائتلاف انقلاب اسلامی تکنیکی برای فیلتر و غربال کردن ِ نامزدهای انتخاباتی مجلس می باشد...؟
تصور نمی کنید چنین راهکاری نه تنها برای تداوم انقلاب و مشارکت آحاد مردم تاثیر مثبت ندارد که هیچ ، بلکه مجددا تمامی اشتباهات ِ گذشته در انتخاب نمایندگان مخلص و انقلابی تکرار می شود؟
اینگونه روش ها طی چهل سال گذشته بارها تکرار شده و مدام نتیجه ی معکوس داشته است...یعنی هر بار افراد سودجو و بی سواد و و فرصت طلب برای عضویت در چنین احزاب انقلابی هجوم می آورند و با کمال تعجب شما می پندارید آنها افراد وفادار به انقلاب هستند!!!
جناب دکتر ،شما از فرهختگان واقعی و انقلابی واقعی هستید. این روش اصلا درست نیست.
در اخبار آمده 7000 نفر در شورای ائتلاف ثبت نام کردند و عیناً 7000 نفر تایید صلاحیت گرفتند. به عنوان استاد دانشگاه و دلسوز واقعی این انقلاب و ایران از شما خواهش می کنم، تمامی 4000 نفری که رد صلاحیت شدند و عضو شورای ائتلاف انقلاب نیستند را مجددا در 19 بهمن با شجاعت کامل و با احترام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تایید صلاحیت بفرمایید و مشارکت صد در صدیِ مردم را شاهد باشید.
رهبر معظم انقلاب تدبیر خوبی اندیشیدند که تمامی اقشار، تمامی سنین و تمامی شهروندان که آمادگی دارند به مملکت و مردم و پایداری انقلاب خدمت کنند ، آزادند ثبت نام کنند. این بهترین روش برای احیای اعتماد ملت به نظام ، انقلاب و آینده کشورمان ایران می باشد.
شما بهتر از من میدانید ناامیدی در جامعه موج می زند ، تنها چاره ی درست و اصولی این است که تمامی افراد رد صلاحیت شده که عضو شورای ائتلاف انقلاب اسلامی نیستند مجددا تایید صلاحیت بشوند، و به شعور و بینش ملت محترم ایران احترام بگذاریم و اجازه دهیم خودشان افراد شایسته را انتخاب نمایند...
با محدود کردن لیست نامزدهای انتخاباتی هییییییییییچ مشکلی از مردم و کشور برطرف نمی شود و فقط دشمنان خوشحال و خوشحال تر می شوند. در انتخابات ریاست جمهوری به وضوح شاهد ریزش شدید مشارکت مردمی بودیم، که دیدید چه فرصتی به دست دشمنان داد...؟!! و دیدید که چطور جوانان فریب دشمنان را خوردند و از سر استیصال و درماندگی به دشمنان پناه آوردند تا بلکه گرهی از مشکلاتشان باز شود

تردید و هراس نداشته باشید. و تمامی رد صلاحیت شدگان را تایید بفرمایید، برای برگزاری انتخاباتی آزاد ، شایسته سالار، باسواد، مردمی، و انقلابی
به امید سربلندی ایران