مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۶۲ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است که حدود ۸۵ درصد از عملیات کانتینری انجام شده است.

عباس‌نژاد مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: بندر شهید رجایی  ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالا را دارد و به تنهایی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیر نفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را برعهده دارد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۱ میلیون و ۷۷۸ هزار و۶۹۴ تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد. 

عباس نژاد اظهار کرد از این میزان جابه‌جایی کالا، ۳۹ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۳۸ تُن به کالای غیرنفتی اختصاص دارد که در این بخش ۱۶درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۲۷ میلیون و۶۷۵ هزار و ۵۴۱ تُن از بندر شهید رجایی بارگیری و به کشورهای هدف صادر شد که ۴۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: تامین ایمنی و امنیت در فرآیند تخلیه و بارگیری، انتقال و انبارداری مواد شیمیایی و کالای خطرناک کالاهای در بندر شهید رجایی بسیار اهمیت دارد.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار