کارشناس حمل‌ونقل دریایی گفت: با فراهم کردن جذابیت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی به ویژه در حوزه اقتصاد دریا محور شاهد رونق تجارت دریایی در کشور خواهیم بود.

بهروز آقایی کارشناس حمل ونقل دریایی گفت: ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری ، فراهم نمودن زمینه اشتیاق سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریامحور در بنادر و تسهیل گري فرایندهای اداری با تدوین و طراحی فرصت‌های سرمایه گذاری در کنار حذف تفکرات بخشی نگری و تنگ نظری مدیریتی ؛ موجب ترغیب بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه فعالیت‌های اقتصادی دریا محور در بنادر می شود.

به گفته وی، با ابلاغ سیاست های توسعه دریا محورتوسط رهبر معظم انقلاب در چند ماه گذشته و تمرکز بر بندهای ۹ گانه سیاست‌های ابلاغی چهار محور تاکید بر مدیریت کارآمد و چابک سازی، تسهیل مشارکت صاحبان سرمایه داخلی و خارجی در پروژه‌های سرمایه گذاری دریا محور، توسعه اقتصادی و افزایش سهم کشور از تجارت بین الملل دریایی و حمایت از سرمایه گذاری در سواحل دارای ضرورت و حائز توجه بیشتری هستند.

او گفت: عدم بهره‌گیری مطلوب از مواهب دریا ، سهم اندک کشور در تولید ناخالص داخلی و عدم اشتغال مناسب در بخش‌های اقتصادی دریا محور از نتایج غفلت در موارد فوق در هدف گذاری، برنامه ریزی و اجرای بموقع اقدامات عملیاتی مربوطه بوده است. 

برچسب ها: حمل ونقل ، دریانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار