رسانه‌های عبری اعلام کردند یسرائیل کاتس وزیر انرژی به عنوان وزیر امور خارجه اسرائیل جایگزین الی کوهن شد.

 دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «دولت با جابه‌جایی دو وزیر کابینه، کاتس و کوهن در وزارتخانه‌های امور خارجه و انرژی موافقت کرد.»

هاآرتص بعد از تایید این خبر گزارش داد «یکشنبه آینده یسرائیل کاتس به عنوان وزیر امور خارجه و الی کوهن به عنوان وزیر انرژی منصوب خواهند شد.»

جروزالم‌پست دوشنبه گذشته نیز این خبر را اعلام کرده بود که بعد از انتشار آن، کوهن ناراحتی خود را ابراز و طی گفتگو با روزنامه یدیعوت آحارانوت گفته بود «من به توافق دولت احترام می‌گذارم، اما انجام این کار در زمان جنگ درست نیست؛ دلیل اصرار نتانیاهو را درک نمی‌کنم.»

پیش از تصمیم اعضای کابینه تل‌آویو به به جابه‌جایی کوهن، بسیاری از مقامات اسرائیلی و شهرک‌نشینان خواستار برکناری او از سِمَت وزارت خارجه شده بودند؛ این درخواست پس از افشای دیدار وی با همتای لیبیایی نجلا المنقوش و ایجاد بحران دیپلماتیک برای اسرائیل جدی‌تر مطرح شد.

کوهن که طی جنگ غزه اختیاراتش محدود شده بود، امروز قبل از خداحافظی با وزارت خارجه گفت‌وگویی با رادیو ۱۰۳ عبری داشت و اذعان کرد «مسئولیت وضعیت کنونی با دولت است. باید در پایان جنگ کمیته تحقیق مستقلی تشکیل و تمام نهاد‌های مسئول به ویژه شکست‌خوردگان بیشتر بازخواست شوند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۰ دی ۱۴۰۲
اینکه دو وزیر جابجا شدند توی اسرائیل دردی از ما دوا می کنه؟ به عنوان رسانه وظیفه دارید مو رو از ماست بکشد بیرون و هر کحا خطا و کم کاری و معضلات دید عیان کنید. باید بدنبال شفاف سازی و حساب کشی باشید .
آخرین اخبار