عصبانیت رژیم صهیونیستی از اسپانیا و بلژیک

کابینه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌هایی نسبت به سخنان نخست وزیران اسپانیا و بلژیک درباره به رسمیت شناختن فلسطین ابراز عصبانیت کرد.

دفتر الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای ادعا کرد که سفیران اسپانیا و بلژیک را احضار و اتهامات نادرست نخست وزیران اسپانیا و بلژیک را محکوم کرده است در ادامه این بیانیه ادعا شده اسپانیا از تروریسم حمایت می کند.

براساس گزارش الجزیره، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که «به شدت اظهارات نخست وزیران بلژیک و اسپانیا را محکوم می کند که حماس را به طور کامل مسئول ارتکاب جنایت علیه بشریت نمی دانند».

 خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا عصر دیروز جمعه در تلویزیون ملی این کشور اعلام کرد که سفیر رژیم صهیونیستی در مادرید را احضار کرده است تا توضیحاتی در مورد اتهامات کابینه این رژیم ارائه دهد که به گفته وی، این اتهامات نادرست و غیرقابل قبول است.

 اظهارات پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا و الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، در یک کنفرانس مطبوعاتی که دیروز جمعه در گذرگاه رفح مصر در مرز نوار غزه برگزار کردند، یک روز پس از سفر به تل‌آویو و با نتانیاهو دیدار کردند، بیان شد.

سانچز روز جمعه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در گذرگاه مرزی رفح در مصر، به رسانه‌ها تصریح کرد: فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی بویژه اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

وی افزود که در حالت ایده آل، به رسمیت شناختن فلسطین یکباره و با مشارکت حداقل چندین کشور عضو اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار