گروه‌های مقاومت فلسطینی با صدور بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف همه جانبه جنگ وحشیانه علیه ساکنان غزه شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیانیه خود از نقش مصر و قطر در برقراری آتش بس موقت قدردانی کرده و خواستار توقف همه جانبه جنگ وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه شدند.

در بیانیه این گروه‌های فلسطینی آمده است: ما از برادران خود در مصر که تعداد زیادی از مجروحان فلسطینی را پذیرش کردند، قدردانی می‌کنیم.

آن‌ها همچنین افزودند: ما نقض آتش بس موقت توسط رژیم اشغالگر اسرائیل را پیگیری کرده و خواهان توقف این اقدام ضدانسانی هستیم.

پیشتر (یک شنبه شب) نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در تلاش برای تمدید آتش‌بس در غزه خواهد بود.

حماس در این بیانیه آورده است: همان گونه که در توافقنامه آتش بس بشردوستانه آمده، تلاش می‌کنیم که از طریق مذاکره جدی بتوانیم با تحویل شمار بیشتری از اسیران اسرائیلی، این توافق را تمدید کنیم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی، سرانجام پس از۴۸ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد شدند. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه که از ساعت ۷ صبح جمعه (به وقت محلی) آغاز شده برای ۲ روز دیگر تمدید شده است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان چراغی
۰۷:۲۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
نباید همه اسرا را تحویل دهند.به محض تبادل همه اسرا اسرائیل نیروهایش را از غزه خارج می کنه و بمباران شدید دوباره شروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
Italy
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
چرا ؟ مگه پیروز نشدید از چی میترسید؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۶:۵۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
چی شد شما که توفان میخواستید الان دنبال آتش بس هستیدتوفان کجا آتش بس کجا کجاکجاخخخخخخخخخخخ چی کجاخخخخخخخخ
آخرین اخبار