رئیس جمهور گفت: استفاده از ظرفیت زنان با کفایت، با صلاحیت و توانمند در دستگاه‌ها از رئوس تاکیدات دولت مردمی است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هیات دولت، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در قتل‌عام ۱۰ هزار انسان بی‌دفاع و بی‌گناه در غزه و به‌خصوص کشتار ۴ هزار کودک را مایه نگرانی عمومی دانست و با اشاره به اظهار تنفر بی‌سابقه افکار عمومی جهان از این جنایات اظهار داشت: با اینکه اراده رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا و تعدادی از کشور‌های اروپایی حامی این رژیم بر نسل‌کشی فلسطینیان و کشتار کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه فلسطینی قرار گرفته، اما تردید نداریم که خون این کودکان مظلوم گریبان صهیونیست‌ها را می‌گیرد و پیروزی فلسطین در این نبرد قطعی است.

رئیس‌جمهور در ادامه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره ضرورت مشارکت پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش امید، اعتماد و مشارکت مردم در انتخابات از مهمترین مسئولیت‌های دولت است و همه دستگاه‌های دولتی مکلف‌اند برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی دقیق و موثری انجام دهند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به مشکل چندین ساله کشور در ناترازی در عرصه انرژی، مدیریت مصرف در کنار مدیریت تولید را از مهم‌ترین راهکار‌های حل این مشکل دانست و اظهار داشت: در این زمینه علاوه بر اینکه دستگاه‌ها و حتی خود مدیران دستگاه‌های دولتی باید شخصا پیشگام و الگو باشند، باید با همکاری دستگاه‌های تبلیغی به‌خصوص صدا و سیما برای اصلاح الگو‌ها و روش‌های مصرف نیز برنامه‌سازی و فرهنگ‌سازی شود.

وی در ادامه با اشاره به استقبال گرم و پرشور مردم کردستان از دولت مردمی در سفر به این استان، از مهمان نوازی و زمان‌شناسی مردم کردستان قدردانی و از مسئولان دستگاه‌های دولتی خواست نامه‌ها و درخواست‌های مردمی مربوط به این سفر را با دقت و جدیت رسیدگی کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکیدات خود درباره ضرورت استفاده از نیرو‌های شایسته و باکفایت فارغ از جنسیت گفت: استفاده از ظرفیت زنان با کفایت، با صلاحیت و توانمند در دستگاه‌ها از رئوس تاکیدات دولت مردمی است و شایستگی‌های مدیریتی بانوان باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به برخی گزارش‌ها درباره تلفات حوادث جاده‌ای اشاره و وزیر راه و شهرسازی را به‌عنوان رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها به تشکیل جلسات مستمر این کمیسیون و طراحی و ارائه راهکار‌های موثر برای کنترل و کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای موظف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
یه چند تا زن برای بعضی پستهایی که به ظرافتهای خانمها نیاز داره بکار بگیرید / و برای اینکه خارجی ها نگن حقوق بشرتون خرابه بد نیست
ولی اینکه پستهای مهم و کلیدی را به بانوان محترم محول کنید شدیدا مخالفم
مثلا یه متنی را بنویسید و خانمهای محترم بعنوان سخنگو برن و از روی متن بخونن // خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
به جز معلمی و پرستاری و پزشکی ما با هرگونه استخدام زنها مخالفیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
اولین رئیس جمهور چهار سالی انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
سلام درخصوص همسان سازی حقوق کارکنان شاعل با وابسته بازنشسته نیز رسیدگی گردد.
Iran (Islamic Republic of)
تمدن بدلی
۰۹:۰۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
و همینطور دومینوی فرزندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
کلا مردا باید برن خونه نشینی چون اینطور که پیداست خانما برا اشتغال واجبترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
وای این رئیس جمهور چقدر به حقوق زنان احترام میزاره.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
مشکلات اشتغال مردان را حل کن! مردان شرمنده زن و بچه شان نباشند.
Iran (Islamic Republic of)
تمدن بدلی
۰۶:۳۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
هر زن شاغل = حداقل دو خانواده متلاشی
خانواده خودش و خانواده مردی که با اشتغال آن زن بیکار شد.
و شاید در بسیاری موارد، سوم و ... خانواده های مردان همکار آن زن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
جناب رئیس جمهور محترم بنظر میرسد یکی از وظایف اصلی زنان مادری میباشد دارای جایگاه و احترام خاص در دین مبین اسلام میباشد مشکل برخی آنها بکارگیری نمی باشد بلکه تامین مادی و معنوی آنها برای ازدواج و تربیت نسل جامعه میباشد وقتی یک زن بخاطر مادی در اداره باشد چگونه می تواند ..... زنان باید تامین باشند تا بخاطر مشکلات مادی از و ظایف اصلی خود دور نشوند و حتی بخاطر بیکاری و ... شوهرشان سرگردان دادگاها نباشند اگر زن نباشد اصلا زندگی معنا ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خانم ها توان ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
جناب رئیس جمهور .وقتش نرسیده در مورد تورم و افتضاح بانکها و خودروسازان کاری بکنید . کاش کمی فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۱۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
والا همین الانم به جز مدیران سطح بالا اکثر کارمندها خانم هستن دارید از اونور بوم‌ میوفتید ! لطفا به فکر کار آقایون هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۰:۱۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
پس قانون رو هم تغییر بدید . چرا باید در قانون وظیفه ی تامین هزینه ی خانواده به عهده ی مرد باشه ؟؟ ولی یه عده واسه تبلیغات و ظاهرسازی با توجه به‌ محدودیت جایگاه شغلی در کشور بیان شعار کاهش اشتغال مردان و افزایش اشتغال زنان رو سر بدن . این یعنی کاهش مردان در شرایط ازدواج ، یعنی بیکاری بیشتر مردان و افزایش مشکلات خانوادگی و افزایش طلاق و .... . واقعا بازی تبلیغاتی به چه قیمتی ؟؟!!
Yjc یه خورده انصاف داشته باش و منتشر من
آخرین اخبار