کارشناس بین‌الملل گفت: برای ایران، چه ترامپ رئیس‌جمهور شود و چه بایدن تفاوتی ندارد، چرا که هر دو اینها سیاست ضدایرانی دارند.

روح الله مدبر کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخابات آمریکا و انتخاب میان بایدن و ترامپ و تفاوت این موضوع برای ایران و روسیه اظهار کرد: حقیقتی که وجود دارد آن است که برای ایران، چه ترامپ رئیس جمهور شود و چه بایدن واقعا تفاوتی ندارد، چرا که هر دو اینها سیاست ضد ایرانی دارند.

مدبر افزود: یکی با پنبه و دیگری با اره به جنگ ما می‌آید. پیام اخیر کاخ سفید درباره ایران را هم دیدید که رسما اعلام کرد نتایج انتخابات تاثیری در روابط ما نخواهد داشت. دستگاه دیپلماسی جدید باید هوشیار فتنه و توطئه آمریکایی‌ها باشد.

وی ادامه داد: اگر ترامپ در آمریکا قدرت را در دست بگیرد، چه در پشت و چه در جلوی پرده، رابطه نزدیک و شراکت خاصی با روسیه ایجاد شده و یخ روابط مسکو و واشنگتن در حال آب شدن است. برنده انتخابات اگر ترامپ باشد بازنده اصلی زلنسکی و اوکراین است. 

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بایدن هم اگر قدرت را به دست آورد مسیر به سمتی خواهد رفت که فضا به سمت آرام شدن برخی از تنش‌ها با روسیه باشد. به هر حال طرف غربی می‌داند ادامه تنش با روسیه دستاوردی به جز ادامه بحران ندارد. این شرایط به ما نشان می‌دهد تعمیق روابط با روسیه را باید حفظ کنیم.

مدبر اظهار کرد: هیچ موضوعی نباید باعث اخلال در روابط ما با روس‌ها شود،؛ خصوصا اگر انتخابات در آمریکا به سمت قدرت گرفتن ترامپ حرکت کند. اگر روابط با روسیه تعمیق پیدا کرده باشد می‌توانیم از روسیه برای فشار به ترامپ هم استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار