رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ایجاد سامانه هوشمندسازی پایش میزان مصرف سوخت ماشین‌های کشاورزی در این استان خبر داد.

سید عماد شاهرخی، اظهار داشت: مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی لرستان به‌عنوان یک مرکز حمایت‌کننده و تسهیلگر در حوزه کشاورزی راه‌اندازی شد تا بتوانند از فناوران و صاحبان ایده حمایت تا ضمن توسعه فناوری آن‌ها ورود به بازار راحت‌تر صورت گیرد، یا به عبارتی مراکز رشد چرخه ایده تا ثروت را برای صاحبان فناوری و ایده مهیا کند.

وی اظهار کرد: باتوجه‌به نیاز بخش در راستای تعیین مصرف سوخت تراکتورها و ماشین‌های بخش کشاورزی این هسته ایده‌پرداز فعالیت خود را طی شش ماه گذشته آغاز و کارهای پایش و کنترل سوخت را مورد ارزیابی و آزمون قرارداد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: با طراحی سامانه نرم‌افزاری تحت وب، دریافت، بسته‌بندی و مدیریت داده‌ها برای پایش مصرف سوخت در انواع ماشین‌های کشاورزی در بازه‌های زمانی انجام خواهد شد.

شاهرخی، گفت: این سامانه شامل دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار است که با نصب بخش سخت‌افزار این سامانه بر روی هر گونه ماشین‌آلات کشاورزی باتوجه‌به نوع کارکرد می‌تواند مقدار سوخت را ثبت کرده و به مرکز داده سامانه ارسال کند.

وی، گفت: با عملیاتی‌شدن این سامانه می‌توان مقدار سوخت موردنیاز هر دستگاه را تعیین و پایش کرد و از سو استفاده و قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: این سامانه قابلیت به‌کارگیری در حوزه حمل‌ونقل سایر خودروهای سبک‌وسنگین را نیز دارد و به‌واسطه این سامانه میزان سوخت تمام خودروها تعیین و تهیه خواهد شد و از قاچاق سوخت نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

بنابراین گزارش، مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی لرستان در دی‌ماه سال ۹۵ تأسیس و اکنون هشت شرکت و ۱۲ هسته فناور در این فعالیت دارند که تعدادی از شرکت‌های مذبور موفق به طی‌کردن مراحل دانش‌بنیان شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.