ارتش فرانسه اعلام کرد درپی دستور خروج نیرو‌های فرانسوی از نیجر توسط نیرو‌های حاکم بر این کشور، خروج نیرو‌های خود را از نیجر آغاز کرده است.

ارتش فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد که پس از آنکه رهبران حاکم بر نیجر، رئیس جمهور طرفدار پاریس را برکنار و دستور خروج از این کشور غرب آفریقا را صادر کردند، خروج نیرو‌های خود را از نیجر آغاز کرده است.

براساس گزارش فرانس ۲۴،  این عقب نشینی یک روز پس از آن صورت گرفت که حاکمان نظامی نیجر روز دوشنبه گفتند اولین کاروان نیرو‌های فرانسوی پس از دستور رهبران کودتا، این کشور غرب آفریقا را ترک خواهند کرد. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ماه سپتامبر گفت که این نیرو‌ها «تا پایان سال» با درخواست حاکمان نیجر خارج خواهند شد.

ژنرال‌های حاکم نیجر مدت کوتاهی پس از به دست گرفتن قدرت در پایان ژوئیه، خواستار خروج حدود ۱۴۰۰ سرباز فرانسوی شده بودند. مکرون با خروج سفیر و نیرو‌های فرانسه از نیجر پس از درخواست حکومت نظامی و در بحبوحه احساسات گسترده ضد فرانسوی در مستعمره سابق خود موافقت کرد.

در اوایل این ماه، رهبران جدید نیجر گفتند که چارچوب زمانی بازگشت به حاکمیت غیرنظامی با یک گفت‌وگوی ملی فراگیر تعیین می‌شود. ژنرال عبدالهامان تیانی، فرمانده جدید نیجر، مدت کوتاهی پس از به قدرت رسیدن گفته بود که دوره انتقال حداکثر سه سال طول خواهد کشید.

این درحالی است که روز پنجشنبه هفته گذشته ریاست‌جمهوری فرانسه تأیید کرد که سفیر فرانسه نیجر را ترک کرده است. شورای نظامی نیجر پیش‌تر مصونیت دیپلماتیک «سیلوان ایتی» سفیر فرانسه را لغو کرده و به پلیس دستور داده بود او را از نیجر اخراج کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
چرا داره میره
آخرین اخبار