رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان گفت: در زمان حاضر ۵۰ درصد از فضای سبز زنجان به صورت مکانیزه آبیاری می‌شود.

مجید دوستی  رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه ۵۰ درصد فضای سبز زنجان به صورت مکانیزه آبیاری می‌شود گفت: اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون به مراحل خوبی رسیده است.

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان تصریح کرد: این طرح در سه مسیر بخش خصوصی، بخش امانی و اجرای آبیاری هوشمند در فاز اول اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ درصد از فضای سبز شهر زنجان مکانیزه و برای ۵۰ درصد باقی‌مانده برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، اظهار داشت: انتظار می‌رود با اجرای این طرح که در ۲ مرحله اجرایی، برنامه‌ریزی شده است با افزایش بهره‌وری مصرف آب و کاهش خطاهای انسانی، مصرف آب فضای سبز بیش از ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان افزود: با اجرای این طرح در مجموع در مصرف آب ۱۲ هزار مترمکعب صرفه‌جویی خواهد شد.

وی گفت: افزایش کیفیت نگهداری فضای سبز، تقویت و افزایش رشد درختان به عنوان عناصر اصلی فضای سبز و جلوگیری از هدر رفت و ریختن آب در فضاهای مجاور از دیگر مزایای اجرای این طرح خواهد بود.

دوستی ادامه داد: البته در این طرح مساحت گلکاری کاهش نمی یابد و فقط سطح چمن کاری کم خواهد شد.

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه به دنبال طرح‎های زیبا در خشکه منظر هستیم، اضافه کرد: ﺧﺸﮏ ﻣﻨﻈﺮ ﭘﺮدازی یا همان زری اسکپینگ ﻣﺤﻮﻃﻪﺳﺎزی و اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰی ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺻﺮﻓﻪﺟﻮﯾﯽ آب و ﻣﺤﻔﺎﻇﺖ از ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ است و اﯾﻦ راﻫﺒﺮد ﻣﯿ‌ﺘﻮاﻧﺪ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﻧﻮاع ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ از ﺑﺎﻏﺒﺎﻧﯽ ﺳﻨﺘﯽ ﺟﻬﺖ اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ ﺑﺎﺷﺪ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.