رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده ۱۱ تا ۱۵ درصد منابع آب در شهر زنجان برای آبیاری فضای سبز مصرف می شود که برای حل این چالش، اجرای طرح آبیاری مکانیزه در دستور کار قرار گرفته است.

منصور مرادلو رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان روز سه‌شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان با بیان اینکه برای اجرای آبیاری مکانیزه فضای سبز برنامه ریزی ها از ماه‌ها قبل شروع شده است، افزود: انتظار از شهرداری زنجان این است تا پیش از شروع فصل بهار و تابستان اقدامات زیرساختی در این خصوص را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه برای اجرای آبیاری مکانیزه تا کنون بیش از سه میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است، اظهار کرد: ۸۲ هکتار از فضای سبز در شهر زنجان نیازمند اجرای طرح آبیاری مکانیزه است.

مرادلو از حذف چمن از رفیوژها و جایگزینی آن با خشک منظر خبرداد و گفت: در شهر زنجان با بحران آب مواجه هستیم و این نوع اقدامات در راستای جلوگیری از مصرف بالای منابع آبی است.

وی با بیان اینکه اجرای خشک منظر در شهر علاوه بر کاهش مصرف آب موجب کاهش هزینه پرداخت نیروی انسانی نیز می شود، خاطرنشان کرد: برآورد این است که با اجرای کامل این طرح سالانه ۲۰ میلیارد تومان صرفه جویی در پرداخت دستمزدها نیز داشته باشیم.
رییس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای شهر زنجان گفت: اجرای طرح آبیاری مکانیزه قرار است ظرف مدت ۹ ماه در ۸۲ هکتار از وسعت فضای سبز شهر زنجان به سرانجام برسد.

برچسب ها: محیط زیست ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.