اعتراضات مجدد در فرانسه علیه نژادپرستی

رسانه‌ها می‌گویند خشم ماندگار از کشته شدن نوجوانی که به ضرب گلوله پلیس جان خود را از دست داد، مجددا شهروندان را به خیابان‌ها کشانده است. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که امروز (شنبه) شهروندان فرانسوی مجددا در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس دست به تظاهرات زده‌اند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، خشم ماندگار از قتل «نائل المرزوق» نوجوان ۱۷ ساله که ژوئن امسال به دست پلیس کشته شد، انگیزه‌ای برای اعتراضات امروز بود. با این حال، معترضان مطالبات دیگری از جمله مسکن ارزان قیمت، عدالت اقتصادی و رعایت حقوق مهاجران را نیز بیان کردند.

گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ راهپیمایی در شهر‌های گوناگون فرانسه برنامه‌ریزی شده و جرالد دارونین، وزیر کشور دستور آماده‌باش ویژه برای نیرو‌های پلیس را صادر کرده است. 

رسانه‌ها می‌گویند در برخی شهر‌ها این تظاهرات به خشونت کشیده شده و معترضان شیشه‌های یک بانک را شکسته‌اند. در نقطه‌ای دیگر، معترضان یک ماشین پلیس را محاصره کردند که در نهایت افسر با حرکت دادن اسلحه خود از ماشین خارج شد. 

معترضان خواستار قوانین سخت‌تری برای محدود کردن استفاده پلیس از سلاح گرم شده‌اند. آن‌ها همچنین خواستار یک نهاد مستقل برای بررسی تخلفات پلیس و توجه بیشتر دولت در محله‌های کم‌درآمد شده‌اند.

گفتنی است، نائل المرزوق ۱۷ ساله ژوئن امسال در حین توقف راهنمایی و رانندگی در حومه پاریس به ضرب گلوله یک افسر پلیس کشته شد.

کشته شدن این نوجوان که تباری الجزایری-مراکشی داشت، خشم مردم را نسبت به رفتار نژادپرستانه پلیس فرانسه شعله‌ور کرد و سبب اعتراضات پی در پی همراه با آتش‌سوزی‌های متعدد و تخریب و غارت فروشگاه‌ها و اماکن عمومی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار