معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

ارائه بیش از ۱۳۸ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ارائه بیش از ۱۳۸ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین حسینی (ع) در مسیر کربلای معلی خبر داد.

دکتر محمدحسین انباردار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: این معاونت با سازماندهی حدود ۵۰۰ دانشجو و نیروی شاغل در دانشگاه، در قالب ۷ ایستگاه جهادی درمانی، موفق شد تا بیش از ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ مورد خدمات تخصصی سلامت را به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ارائه کند.

او ادامه داد: این خدمات تخصصی در ۷ ایستگاه درمانی و جهادی در زمینه‌های پزشکی عمومی، اورژانس، پرستاری و دندانپزشکی و در چند مسیر و نقطه مهم به زائران حسینی ارائه شده است.

انباردار گفت: علاوه بر این، با توجه به موقعیت جغرافیایی استان فارس و عبور زائران حرم حضرت سیدالشهداء (ع) از سایر کشور‌های همسایه، چند ایستگاه درمانی دیگر نیز برای ارائه خدمت به زائران کشورهای، هندوستان، پاکستان و افغانستان در سطح استان فارس و در مسیر حرکت این کاروان‌ها مستقر و راه اندازی شد.

او همچنین با اشاره به اعزام ۲۰۰ دانشجوی این دانشگاه برای حضور در برنامه پیاده روی اربعین حسینی (ع)، افزود: اجرای طرح مردمی جمع آوری دارو و نیز تهیه اقلام دارویی برای ارسال به برنامه پیاده روی اربعین حسینی (ع) از دیگر اقدامات این معاونت بود که با همکاری جمعیت هلال احمر فارس، به کمپ‌های ارائه خدمات سلامت در کشور عراق ارسال شد.

انباردار با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی به عنوان دیگر محور فعالیت این معاونت در ایام اربعین حسینی (ع) امسال، تصریح کرد: فضاسازی مناسبتی، اجرای مراسم و آئین‌های ویژه اربعین، اجرای عزاداری سنتی، سینه زنی و روضه خوانی و ایراد سخنرانی مذهبی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ایام بوده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از اجرای طرح بزرگ «احلی» با عنوان یکی از اثرگذارترین برنامه‌های این ایام نام برد.

انباردار ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، رویداد فرهنگی «احلی» با تولید محتوای فرهنگی ویژه اربعین در قالب پادکست، موشن گرافیک، ویدئو و نیز راه اندازی حسینیه مجازی «طبیب»، رادیو «احلی»، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری دوره آموزش مکالمه به زبان عربی و چندین برنامه مهم و اثرگذار دیگر، همواره همراه زائران و جاماندگان این سفر بزرگ و معنوی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار