اهدای اعضای بدن شهروند نی ریزی به بیماران نیازمند

اعضای بدن مرد نی ریزی که دچار ضایعه مغزی شده بود، به بیماران نیازمند جان دوباره بخشید.

سروش صدر سرپرست بیمارستان شهدای سلامت نی ریز، اظهار کرد: مرد ۵٠ ساله که به علت عارضه سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان شهدای سلامت نی ریز بستری شده بود، پس از تایید مرگ مغزی، به منظور اهدای عضو به شیراز اعزام شد.

او ادامه داد: با تایید مرگ مغزی از سوی متخصص جراحی مغز و اعصاب و هماهنگی با ستاد پیوند و حضور تیم تخصصی در بیمارستان شهدای سلامت و بررسی شرایط اعزام، کار برداشت عضو در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز انجام شد.

سرپرست بیمارستان شهدای سلامت نی ریز، اضافه کرد: پس از رضایت خانواده نوعدوست آن مرحوم، کبد، ۲ کلیه، قرنیه‌ها و پوست او به بیماران نیازمند اهدا شد.

صدر با بیان اینکه از ۲ سال گذشته تاکنون تعداد ١٢ مورد مرگ مغزی، از بیمارستان شهدای سلامت برای اهدای عضو به بیمارستان پیوند شیراز اعزام شده اند، گفت: مرگ مغزی و تصمیم برای اهدای عضو، یکی از غم انگیزترین و در عین حال زیباترین روایت‌هایی است که برای همیشه در دفتر زندگی یک فرد به یادگار می‌ماند.

او ادامه داد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای ارگان حیاتی خود جان یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات داده و با اهدای بافت و نسوج خود یک تا ۵۳ نفر را از معلولیت رهایی بخشد.

برچسب ها: اهدای عضو ، اعضای بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.