رایزنی تلفنی بلینکن و سوناک با همتایان سعودی خود

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر انگلیس در تماس هایی تلفنی با همتایان سعودی خود درباره آخرین تحولات منطقه و جهان گفتگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور و فیصل بن فرحان همتای عربستانی او تلفنی درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله اوکراین، سودان و یمن گفتگو کردند.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا افزود: بلینکن و بن فرحان تاکید کردند که متعهد به افزایش تلاش‌ها برای تامین صلح پایدار در یمن هستند و تصمیم گرفتند به همکاری برای پایان دادن به درگیری ویرانگر در سودان ادامه دهند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نیز گزارش داد که ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی  درباره همکاری مشترک بین دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن در همه زمینه‌ها گفتگو کرد.

نخست وزیر انگلیس و ولیعهد عربستان سعودی همچنین درخصوص تحولات منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌های انجام شده در زمینه برقراری صلح گفتگو کردند. سوناک در این تماس از نقش تأثیرگذار ریاض در کمک به حل بحران اوکراین از طریق ابتکار نشست مشاوران امنیت ملی قدردانی و بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری و افزایش همکاری‌ها در زمینه دفاعی و امنیتی دو کشور تاکید کرد.

ولیعهد سعودی نیز بر تمایل کشورش برای انجام تلاش‌هایی که به دستیابی به صلح و ثبات کمک می‌کند و به پیشبرد راه حل سیاسی برای بحران اوکراین و روسیه منجر شود، تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
درسته که عربستان میتونه دوستی باشه که نشه بهش اعتماد کرد ولی همین مقدار از دوستی هم میتونه باعث تسریع آزادی فلسطین بشه و در ضمن جهان انقدر بزرگ هست که این دو کشور کنار هم بتونن به فتح و فتوح برای جهان اسلام بپردازند درست مثل انگلیس و فرانسه ولی از نوع مثبت و اسلامی.
France
شاهرخ
۰۹:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
هرگاه مسئولی از ایران به عربستان می رود از ترس و سراسیمه عربستان را تطمیع و تهدید می کنند تا بلکه اوضاع به حالت وخامت قبلی باشد. چون موجودیت این کشورها در مشکلات و ویرانی دیگر کشورها تعریف شده است. متاسفانه مسئولین بی عرضه عربستان هم خیلی واداده هستند آنقدر گیج و بی عقل هستند که نمی توانند درست از غلط تشخیص دهند.
آخرین اخبار