دادستان‌های آلمان از دستگیری یک تبعه این کشور به اتهام جاسوسی برای روسیه خبر داد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین و طی ۱۸ ماه اخیر، کشور‌های غربی فراتر از کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه مسکو، مواضع ضدروسی شدیدی اتخاذ کرده اند که در راس آن اخراج دیپلمات‌های این کشور و نیز دستگیری شهروندان به بهانه جاسوسی برای روسیه بوده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستان‌های آلمان امروز (چهارشنبه) از دستگیری یک مرد به ظن جاسوسی برای مسکو و انتقال اطلاعات محرمانه به سرویس‌های اطلاعاتی روسیه خبر دادند. 

این مرد که دادستان‌های آلمان وی را تبعه این کشور و با نام توماس اچ خوانده اند متهم است به کنسولگری روسیه در بن و سفارت این کشور در برلین نزدیک شده و موافقت خود برای همکاری با مسکو را اعلام کرده است. 

در این بیانیه آمده است: این مرد در یک مورد اقدام به در اختیار قرار دادن تجارت حرفه‌ای شغلی خود به یک سرویس اطلاعاتی روسی کرده بود. بخشی از این اطلاعات مربوط به زمانی بوده است که این مرد آلمانی در نیروی دفاعی آلمان (ارتش آلمان) موسوم به بوندس هر مشغول کار بوده است. 

مقامات دادستانی می‌گویند رسیدگی به پرونده این مظنون در مراحل ابتدایی قرار داشته و تحقیقات بیشتر در این زمینه در جریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار