آیین‌های عزاداری محرم در افغانستان امسال بدون رویداد امنیتی برگزار شد.

برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم امسال در افغانستان گرچه برای عزاداران حسینی در خیابان‌ها با محدودیت‌هایی همراه بود، اما مراسم عزاداری در مساجد و حسینیه‌های این کشور با شکوه و پرشور برگزار شد.

آیین عزاداری محرم در افغانستان در حالی پایان یافت که هیچ رویداد امنیتی در این مدت صورت نگرفت، حکومت سرپرست افغانستان برای تامین امنیت عزاداران حسینی فقط در کابل از ۱۳ هزار نیروی نظامی و امنیتی بکارگیری کرده بود.

در سال‌های گذشته با وجود حضور ده‌ها هزار نیروی ناتو به فرماندهی آمریکا در افغانستان، مساجد و حسینیه‌های این کشور در مناسبت‌های مختلف صحنه انفجار‌های خونین بود.

پس از پایان یافتن عزاداری محرم در افغانستان، جمعی از بزرگان و علمای اهل تشیع این کشور در گردهمایی‌های مختلف در شهر کابل از عملکرد نیرو‌های امنیتی افغان برای تامین امنیت محرم قدردانی کردند.

همچنین در این گردهمایی‌ها چگونگی برگزاری آیین عزاداری محرم ارزیابی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
ان شاءالله بزودی افغانستان و مردم پاک و سینه سوخته این کشور عزیز، پرچمداران لشکر شرق عالم برای صاحب الزمان خواهند بود....مردم عزیز افغانستان از محدودیت به وجود آمده برای برگزاری مراسم در خیابان ها ناراحت نباشند امنیت سلامت شما عزیزان و خون پاک شما مقدس بوده و حکومت مرکزی این وظیفه را به نحو احسن انجام داد...حکومتی که شعارش لا اله الا الله محمد رسول الله و امیرالمومنینش علی بن ابی طالب (ع) و برائتش از قاتلان امام حسین(ع)،پاره تن پیامبر ،علنی باشد حکومتی ماندگار و صاحب الزمانی است.اجرکم عندالله.یا علی