تاکید رئیس‌جمهور پاکستان بر تعمیق روابط با ایران

رئیس‌جمهور پاکستان بر تعمیق و گسترش روابط بین اسلام آباد و تهران تاکید کرد.

«عارف علوی» رئیس‌جمهور پاکستان امروز پنجشنبه (۱۲ مرداد) در دیدار با «مُدثر تیپو» سفیر جدید پاکستان در ایران خواستار تلاش‌ها برای تعمیق و گسترش روابط بین پاکستان و ایران بخصوص در حوزه‌های تجارت، اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات مردمی شد. 

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، او همزمان با سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور تاکید کرد: ایران یک کشور همسایه برادر است و پاکستان برای روابط خود با ایران که ریشه در تاریخ، فرهنگ و مذهب دارد، ارزش زیادی قائل است. 

تیپو هم گفت مصمم است روابط پاکستان و ایران را مستحکم‌تر کند و در میانه تحولات ژئوپلیتیکی در حال ظهور روابط دوجانبه را با بررسی پتانسیل کامل آن‌ها، به افق‌های جدید برساند. وی قرار است برای آغاز ماموریت دیپلماتیک خود، ماه آینده به تهران سفر کند.

رئیس‌جمهور پاکستان در حالی بر این مواضع تاکید کرده است که امروز حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران ضمن سفر به اسلام آباد با مقامات پاکستانی از جمله راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار کرد.

روز جمعه امیرعبداللهیان اسلام آباد را به مقصد کراچی ترک خواهد کرد. در کراچی دیدار با مقامات محلی، دیدار با ایرانیان، شرکت در نماز جمعه کراچی و حضور در جمع تجار و بازرگانان کراچی انجام خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۲:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
ما وقتی کشور دوست و برادری چون پاکستان داریم احتیاج به دشمن نداریم کشوری که مدارس وهابی پیشاور آن جز ایجاد نفرت نسبت به شیعیان کاری از دستش بر نمی آید وجود چنین همسایگانی برای ما ملت ایران یک نعمت عظمای الهی است
آخرین اخبار