مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ظرف مدت ۲ ماه آینده سهم ۱۰ درصدی شهرداری پرداخت می‌شود.

حسینعلی مقصودی در جلسه با مجمع مطالبه‌گران و فعالان فضای مجازی با اشاره به ساخت مسکن طرح نهضت ملی اظهارداشت: در ابتدا مقرر شد پیمانکاران نسبت به تهیه نقشه خودشان اقدام کنند که این امر موجب شد طراحی، نما و ساخت هر ساختمان متفاوت شود بنابراین تصمیم بر آن شد که تهیه و تایید نقشه‌ها توسط نظام مهندسی انجام شود که این موضوع با گرانی یونولیت همزمان و موجب شد تا دوباره طرح‌ها تغییر و برحسب سفال طراحی‌ها انجام شود که در مرحله اجرا دو مرتبه قیمت یونولیت کاهش یافت و برای سبک نمودن سقف ساختمان دوباره نقشه‌ها باید تغییر پیدا کند و این امر منجر به زمان‌بر شدن اجرای طرح شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کمربندی جنوب شهرکرد افزود: در جلسه با مالکان اراضی شهر کیان مقرر شد زمین‌ها را به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار دهند و در قبال آن اراضی مالکان در کهریزسنگ نجف آباد در قالب نهضت ملی ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری از تکمیل طرح جامع شهرکرد خبر داد و بیان کرد: امروز این طرح در شورای فنی و سپس در کارگروه شهرسازی به رأی گذاشته می‌شود و تقریبا اقدامات طرح جامع تمام شده است.

مقصودی با اشاره به درخواست شهروندان چالش‌تری گفت: مردم چالشتر درخواست دارند تا از شهرکرد جدا و به صورت مستقل شهر شود درحالی که براساس قوانین کشوری اگر جدا شود، براساس جمعیت روستا می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی گفت: جدایی چالشتر از شهرکرد مشکلاتی ازجمله افت قیمت املاک و کاهش جمعیت را به دنبال دارد و تمام سرانه‌های پیش‌بینی شده در طرح جامع دچار مشکل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: طرح جامع، معطل توافق مالکان اراضی کیان برای اجرای کمربندی و درخواست مردم چالشتر است که در صورت عدم توافق مالکان کیان برحسب طرح مصوب، طرح اجرا می‌شود.

مقصودی طرح موضوع تغییر کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای در شورای عالی شهرسازی را یکی از موضوعات قابل دفاع عنوان کرد و افزود: در طرح جامع یکی از پیشنهادات شهرداری تغییر کاربری این اراضی بوده است، اما در حال حاضر مجوز ساخت به کارگاه‌ها با طبقات بیشتر داده می‌شود، اما مالکان درخواست تغییر کاربری به مسکونی دارند که از این امر در جلسه شورای عالی شهرسازی دفاع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طبق توافق ۴ محله منظریه که مسکن مهر در آن احداث شده است به شهرداری واگذار شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته برآورد هزینه در محلات ۳۵، ۳۶ و ۳۷ و ۳۸ منظریه انجام و مقرر شد با واگذاری زمین به شهرداری آماده‌سازی این محلات انجام شود که ۲۵ درصد آن پیش پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری با اشاره به سهم ۱۰ درصد شهرداری بیان کرد: براساس قانون هرکجا واگذاری انجام شود باید سهم ۱۰ درصد شهرداری پرداخت شود، اما تاکنون هیچکدام از محلات منظریه به شهرداری واگذار نشده است و شهروندان ساکن در منظریه مالک عیانی هستند و مالک عرصه نیستند و واگذاری از سوی راه و شهرسازی انجام نشده است.

مقصودی گفت: در حال حاضر بنده متعهد شده‌ام تا ظرف مدت ۲ ماه آینده سهم ۱۰ درصد شهرداری را پرداخت کنم و این موضوع صورتجلسه شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های بازآفرینی در استان ادامه داد: ۷۰ درصد پروژه‌های بازآفرینی استان در شهر شهرکرد هستند و موضوع بازآفرینی به عنوان یک محرک و در اقدامی مشترک با سهم ۴۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی، ۳۰ درصد سهم شهرداری و ۳۰ درصد دولت اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری ادعا کرد: از مجموع ۷۰ درصد پروژه‌های بازآفرینی در شهرکرد عمده آن در ناحیه غرب بوده است.

مقصودی با اشاره به پیش‌بینی بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده گفت: شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساخت و ساز در این بافت‌ها تخفیف اعمال می‌کنند، همچنین امسال نیز بسته تشویقی با ۱۹ بند ابلاغ شده است که متقاضیان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی از اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی برای اراضی رها شده خبر داد و افزود: براساس این مصوبه زمین‌های بزرگ شخصی و دولتی که ظرف مدت ۶ ماه ساخته نشوند توسط شهرداری در کمیسیون ماده پنج می‌توانند تغییر کاربری عمومی بدهند و مورده استفاده قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار