عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در تمامی شهر‌های دارای بیش از ۵۰ متقاضی در چهارمحال و بختیاری پس از تامین زمین مورد نیاز آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت قبل ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای کشور هدف‌گذاری و از این تعداد سهم استان چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های دارای زمین ملی اعلام شد.

حسینعلی مقصودی تاکید کرد: در آن مقطع ساخت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در محله منظریه شهرکرد و ۳۰۰ واحد مسکونی در محله الهیه بروجن آغاز شد و پروژه‌ای در سایر شهر‌های چهارمحال و بختیاری آغاز نشد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری دولت سیزدهم برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور افزود: برای این طرح ۹۰ هزار متقاضی در چهارمحال و بختیاری نام‌نویسی کردند که از این تعداد تاکنون ۲۳ هزار نفر تأیید نهایی و برای ۱۸ هزار متقاضی افتتاح حساب شده است.


بیشتر بخوانید


مقصودی تصریح کرد: عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در تمامی شهر‌های دارای بیش از ۵۰ متقاضی در چهارمحال و بختیاری پس از تامین زمین مورد نیاز آغاز شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۴۸۰ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تاکنون زمین مورد نیاز برای ۲۶ هزار واحد مسکونی در استان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سهمیه این استان برای ساخت مسکن شهری، روستایی، بافت فرسوده و خودمالکی ۵۳ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: هم‌اکنون در هیچ‌کدام از شهر‌هایی چهارمحال و بختیاری ظرفیت واگذاری زمین تک‌واحدی وجود ندارد.

مقصودی به اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل جاده باباحیدر به چلگرد اشاره و تاکید کرد: تا ۲ ماه آینده تمامی سهم ۱۰ درصدی شهرداری شهرکرد از محل فروش زمین‌های دولتی تامین و واگذار می‌شود.

وی اجرای ۷۰ درصد طرح‌های بازآفرینی شهری در چهارمحال و بختیاری را مختص شهرکرد دانست و افزود: پلمب برخی مشاوران املاک متخلف در دستور کار قرار گیرد.

مقصودی به تصویب ۳۴ هزار میلیارد ریال در سفر رییس‌جمهور به شهرکرد برای طرح‌های حوزه راه و شهرسازی استان در مدت سه سال اشاره و تصریح کرد: از این مبلغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مختص سال گذشته بود که ۱۱ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال آن برابر ۷۱ درصد تخصیص یافت.

وی یادآور شد: برای تکمیل جاده شهرکرد به بازفت به مسجدسلیمان ۹ هزار میلیارد ریال مصوب و این طرح به‌عنوان اولویت نخست جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری و چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای جاده شهرکرد به بروجن به لردگان مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای طرح‌های استان در سال قبل اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰ کیلومتر از باند دوم جاده شهرکرد به طاقانک آماده شده است که در روز‌های آینده افتتاح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۶:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
ساخت و ساز مسکن‌های ویلایی و واگذاری زمینهای رایگان دولتی را در همه شهرهای شهرستانهای یازده گانه استان را اجرا کنید اینگونه علاوه بر ساخت و ساز بهتر در شهرهای استان از مهاجرتها هم جلوگیری میشود