استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان بر لزوم نقش آفرینی مساجد در اقناع فرهنگی جامعه تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۲۴ تیر ماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و بزرگداشت قیام گفت: طرح‌های فرهنگی باید نو، فاخر و جدید باشند.

او با بیان اینکه در این بین، نقش سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهاد‌های فرهنگی بسیار مهم و حائز اهمیت است، افزود: لذا انتظار داریم این ارگان‌ها به مانند گذشته به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

استاندار همچنین نقش حوزه علمیه در عرصه فرهنگی و عفاف و حجاب را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: نقش حوزه علمیه در حوزه اقدامات فرهنگی و عفاف و حجاب بسیار مهم است لذا این نهاد اثربخش می‌تواند در این زمینه موثرتر باشد.

عباسی با تأکید بر لزوم نقش آفرینی مساجد در اقناع فرهنگی جامعه گفت: مساجد باید نقش فرهنگی خود در جامعه را به خوبی انجام دهند، زیرا از گذشته مساجد مأمنی برای مومنین و انجام کار‌های فرهنگی بوده است.

به گفته او، گیلان یک استان گردشگری است که باید متولیان امر فضای فرهنگی مناسبی در شأن گیلانیان ولایتمدار مهیا کنند و در عین حال هنجارشکنان جایی برای مانور و بداخلاقی نخواهند داشت.

استاندار گیلان افزود: نگاه ما به حجاب نباید صرفا سلبی باشد؛ نگاه فرهنگی و اجتماعی به این موضوع نتیجه خواهد داد و همه موضوعات طبق قانون انجام می‌پذیرد.

عباسی با بیان اینکه مسائل اعتقادی و غنای فرهنگی گیلان باید زبانزد باشد، تصریح کرد: ویژگی‌های برجسته این استان از جمله زادگاه بزرگانی از جمله آیت الله العظمی بهجت فومنی و ۸ هزار شهید باید برای نسل جدید بازگو شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.